Radio en TV

Thema-uitzending vanuit museum “De Capitulatie en wat er daarna gebeurde”

Rijsoord, 15 mei 1940. In een school aldaar werd op die datum de capitulatie van Nederland ondertekend. Rijsoord, 15 Mei 2021. In hetzelfde voormalige schoolgebouw aan de Rijksstraatweg verzorgt Radio Ridderkerk een rechtstreekse uitzending over de oorlog: “De Capitulatie en wat er daarna gebeurde.”

In de twee uur durende thema-uitzending komen zes gasten aan het woord, die kunnen vertellen over wat er die bewuste datum gebeurde en over oorlog en vrede in de tientallen jaren daarna. Met geluidsfragmenten en herinneringen. Maar vooral het motto “Na 75 jaar vrijheid: verhalen om nooit te vergeten…”

Presentator van het programma is Aad Hoogendijk. Het programma is te beluisteren op zaterdag 15 mei 2021 tussen 14.00 en 16.00 uur. Het programma wordt herhaald op zondag 16 mei 2021 tussen 14.00 en 16.00 uur.

Capitulatiemonument aan Rijstraatweg Ridderkerk – Rijsoord

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de RTV-Ridderkerk APP.