Radio en TV

Verkiezingsdebat via radio en internet

RTV-Ridderkerk organiseert in samenwerking met de Bibliotheek AanZet het verkiezingsdebat in Ridderkerk. Op zaterdag 13 maart 2021 is tussen 14.00 en 15.00 uur een live debat te horen via Radio Ridderkerk en te zien via het YouTube-kanaal van de lokale omroep en via Bibliotheek Aanzet.

In debat gaan Peter Meij (CDA), Ilse Verdiesen (VVD), Ruud van den Bergh (PvdA) en Rick de Waerdt of Daan Kardol (SGP) over hoe het nu verder moet met Nederland. In Den Haag worden wetten gemaakt, die ook de inwoners van Ridderkerk raken. Aan de hand van onder andere een drietal stellingen zal presentator Eric Harreman het debat leiden. Zo wordt in ieder geval gesproken over de jeugd. Zo moeten kinderen steeds vroeger naar een schoolvorm toe en dit vraagt veel van het gezin. Kunnen kinderen nog wel kind zijn? Moet er daarnaast voor jongeren van 18 jaar en ouder weer een basisbeurs komen?

Een tweede belangrijk onderwerp is de woningnood in Nederland, heel veel mensen hebben de mogelijkheid niet om een huis te vinden of te verhuizen. Op welke manier kunnen we het doorstromen bevorderen en betaalbare woningen realiseren? Het derde onderwerp gaat over het klimaat. Het klimaat is aan het veranderen, wat is de juiste manier om hier op in te grijpen of zijn we misschien al te laat? Vanwege corona-beperkingen is helaas publiek niet welkom.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de RTV-Ridderkerk APP.

De live-uitzending op het YouTube kanaal van RTV-Ridderkerk is te volgen via youtube.com/tvridderkerk en youtube.com/AanZetLive.

Foto: Roelie ’t Jong