Radio en TV

Wendy Harreman nieuwe hoofdredacteur RTV-Ridderkerk

De lokale omroep van Ridderkerk heeft in Wendy Harreman haar nieuwe hoofdredacteur. Ze volgt hiermee de vorig jaar gestopte Joost Kamerman op.

,,We zijn hartstikke blij dat Wendy onze nieuwe hoofdredacteur is geworden. Het blijft natuurlijk een vrijwilligersfunctie, maar wel eentje met een hele grote verantwoordelijkheid’’, vertelt Hans Magito, voorzitter van RTV-Ridderkerk.

Wendy Harreman is inmiddels al ruim vijfendertig jaar actief als vrijwilliger bij de lokale omroep, waarvan de laatste jaren als eindverantwoordelijke van het actualiteitenprogramma Prettig Weekend en het politieke programma Politiek Café. Daarnaast is Wendy nog meer actief binnen de omroep, zoals op de telefoonredactie bij het ouderenprogramma SeniorenTijd en als eindverantwoordelijk bij diverse locatie-uitzendingen, zoals de Winter4Daagse en de activiteiten rondom de gemeenteraadsverkiezingen.

,,Ik vind het belangrijk om binnen RTV-Ridderkerk een verbindende factor te zijn en dat doe je als hoofdredacteur zeer zeker. Niet alleen intern met onze eigen vrijwilligers, maar uiteraard ook extern met alle andere instellingen en verenigingen in Ridderkerk en zelfs ook daarbuiten. Ik hoef niet perse voor of achter de microfoon, maar juist het organiserende deel van en rondom programma’s dat trekt mij juist het meeste aan’’, vertelt Wendy Harreman.

,,Waar in het verleden een hoofdredacteur bij een krant of omroep een vastomlijnde functie was, is daar de laatste jaren aardig verandering in gekomen. Wij zijn natuurlijk in de jaren ’80 gestart met alleen Radio Ridderkerk. Inmiddels is daar al weer een flink tijdje ook TV Ridderkerk bijgekomen en hebben we met RTV-Ridderkerk ook een zeer actieve en actuele nieuwswebsite, waar je tegenwoordig als eerste het laatste nieuws zult vinden. De techniek erachter is ook veel complexer geworden. Dat betekent ook voor de invulling van het hoofdredacteurschap, dat er veel meer kennis en knowhow komt kijken om sturing te kunnen geven aan een lokale omroep, zoals de onze’’, besluit voorzitter Hans Magito.