Radio en TV

Wie wordt Politicus van het Jaar 2019?

Op zaterdag 21 december wordt tijdens het radioprogramma Politiek Cafe, dat begint om 12.00 uur de Politicus van het Jaar bekend gemaakt. Wie volgt Petra van Nes-de Man (2018), Kees van der Duijn Schouten (2017) en Henk van Os (2016) op?

Dit jaar heeft de jury besloten om geen specifieke genomineerden voor de verkiezing van Politicus van het Jaar bekend te maken. Alle Ridderkerkse partijen wordt opgeroepen om een vertegenwoordiger aanwezig te hebben bij de afsluitende Politie Cafe uitzending van het jaar 2019. De vakjury, die bestaat uit vertegenwoordigers van de kranten De Combinatie en Ridderkerks Dagblad en van de lokale omroep RTV-Ridderkerk, te weten respectievelijk Johan Kruithof, Geert van Someren en Eric Harreman.

Deze ‘waakhonden van de lokale democratie’ hebben gezocht naar degene die dit jaar in positieve zin is opgevallen en zijn stempel het meest heeft kunnen drukken op de politiek van dit jaar in Ridderkerk. Gekeken is niet alleen naar alle gemeenteraadsleden, maar ook naar burgemeester en wethouders, burgerraadsleden en wie daar vanuit de Ridderkerkse politiek voor in aanmerking zou kunnen komen.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: www.rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, dat behalve op het analoge kanaal ook te zien via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de APP van De Lokale Omroep.