Radio en TV

Winter6Daagse Radio Ridderkerk gaat niet door

Voordat premier Rutte op maandag 14 december 2020 de strenge lockdown afkondigde waren de medewerkers van RTV-Ridderkerk al druk bezig om in deze decembermaand zes dagen lang bij de actie ‘Toon je hart’ van Winkelhart Ridderkerk en FoodCompany Ridderkerk verslag te doen via Radio Ridderkerk.

Helaas zijn het hoge aantal corona-besmettingen in de laatste weken aanleiding geweest voor het kabinet om deze strenge lockdown nu in te voeren.

,,Het is echt jammer, want we hadden bijna alles al tot in de puntjes voorbereid. Met zo’n 50 medewerkers wilden we zes dagen lang live aanwezig zijn vanuit het Winkelhart bij inzamelingsactie voor de minima van Ridderkerk. Uiteraard hadden we alle voorzorgsmaatregelen getroffen om dit op een veilige manier te kunnen doen. Maar nu deze lockdown zo streng is, is in overleg met Winkelhart Ridderkerk en FoodCompany Ridderkerk besloten om de actie uit te stellen, mogelijk naar Pasen. Uiteraard is dat voor nu even niet anders’’, aldus eindredacteur Wendy Harreman van de Winter6Daagse bij RTV-Ridderkerk.

Eindredacteur Wendy Harreman van de Winter6Daagse

Ook de programmering van Radio Ridderkerk had zes dagen compleet in het teken gestaan van de Winter6Daagse, maar nu deze niet doorgaat zullen de regulieren radioprogramma’s weer te beluisteren zijn.

Financiële donaties

,,Uiteraard willen we vanaf deze plaats wel oproepen om de alternatieve actie die vanuit Winkelhart Ridderkerk nu is gestart ook te ondersteunen. De BIZ Winkelhart Ridderkerk heeft besloten € 1000,- te doneren voor kerstpakketten voor klanten van de FoodCompany. Een gift, klein of groot, kan overgemaakt worden naar NL69 ABNA 0619910216 ten name van FoodCompany met vermelding Kerstpakket’’, besluit Wendy Harreman. Ook de actie voor de Verjaardagstassen voor kinderen gaat niet door. Hiervoor kunt u een Tas sponsoren door €10,- of een andere gift over te maken naar NL31 ABNA 0519 891 872 ten name van Kledingbank met vermelding Verjaardagstas.

De uitzendingen van Radio Ridderkerk zijn te beluisteren via de Ridderkerkse kabel op 107.1 FM, via de ether op 105.7 FM en wereldwijd via internet: rtvridderkerk.nl. Daarnaast is Radio Ridderkerk ook te beluisteren via TV Ridderkerk, via Ziggo Mediabox kanaal 915, Ziggo met CL+ module op kanaal 363, KPN kanaal 1377, Tele2, Vodafone kanaal 2129 en via de RTV-Ridderkerk APP.