Regionaal

A15: werkzaamheden Rotterdam richting Ridderkerk

Volgens de website van Rijkswaterstaat voeren zij van 5 oktober tot 7 oktober 2018 onderhoudswerkzaamheden uit op de snelweg A15 vanuit Rotterdam richting Ridderkerk.

Werkzaamheden snelweg A15

Van vrijdag 5 oktober 22.00 uur tot zondag 7 oktober 2018 09.00 uur vinden er werkzaamheden plaats tussen knooppunt Vaanplein en knooppunt Ridderkerk-Noord. De hoofdrijbaan is daarbij dicht, maar de parallelrijbaan blijft open. Tijdens de nachten zijn ook een aantal verbindingswegen afgesloten. Daar wordt het verkeer kort omgeleid en dit zorgt voor verkeershinder.

Tijdens de weekendafsluiting zijn de volgende locaties afgesloten:

• De hoofdrijbaan van de snelweg A15

• De toerit Barendrecht/Rotterdam-IJsselmonde (20) (op zaterdag van 09.00 uur tot 22.00 uur)

Weggebruikers zullen rekening moeten houden met een extra reistijd van 10 tot 30 minuten. Bij ongunstige weersomstandigheden kunnen de werkzaamheden worden uitgesteld naar vrijdag 12 oktober 22.00 uur tot zondag 14 oktober 2018 09.00 uur.

Omleidingsroutes

Van vrijdag 5 oktober 22.00 uur tot zaterdag 6 oktober 09.00 uur wordt het verkeer als volgt omgeleid:

• Verkeer op de A15 vanuit knooppunt Vaanplein richting Breda/Nijmegen wordt ter hoogte van knooppunt Ridderkerk-Noord via de parallelrijbaan en de snelweg A16 omgeleid. Vervolgens keert het verkeer bij de aansluiting Capelle aan de IJssel (25).

Op zaterdag 6 oktober van 09.00 uur tot 22.00 uur wordt het verkeer als volgt omgeleid:

• Verkeer vanuit Rotterdam-IJsselmonde en Barendrecht wordt omgeleid naar toerit Barendrecht (20) naar de snelweg A29.

Van Zaterdag 6 oktober 22.00 uur tot zondag 7 oktober 09.00 uur moet het verkeer rekening houden met de volgende omleidingsroute:

• Verkeer op de A15 vanuit knooppunt Vaanplein richting Gorinchem/Nijmegen wordt omgeleid via de A16 en keert bij de aansluiting Hendrik-Ido-Ambacht (23)

Gele borden en informatiepanelen langs en boven de weg geven de omleidingsroutes aan.

Over de werkzaamheden

Tijdens de werkzaamheden vervangt Rijkswaterstaat met name het asfalt. Deze werkzaamheden zijn onderdeel van het onderhoudsprogramma dat Rijkswaterstaat in de provincie Zuid-Holland in 2018 uitvoert. In totaal gaat het om de renovatie van ongeveer 36 wegvakken en 82 bruggen, viaducten en/of tunnels. Met dit reguliere onderhoud zorgen zij ervoor dat het verkeer in Zuid-Holland vlot en veilig kan blijven rijden.

Bron: Rijkswaterstaat