Na 12,5 jaar heeft het in de volksmond bekende consultatiebureau zich in een nieuw jasje gehesen. Met een nieuwe website en merkcampagne in de regio Rotterdam-Rijnmond wil het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) Rijnmond ouders, verzorgers en jongeren laten zien dat het meer doet dan meten, wegen en vaccineren.
CJG Rijnmond bestaat 12,5 jaar. Omdat veel (aanstaande) ouders nog steeds denken dat het CJG er alleen is voor het volgen van de ontwikkeling van hun kind en het geven van prikken, lanceert het een merkcampagne. Daarmee wil CJG Rijnmond laten zien dat het meer is dan alleen dat. Zo organiseert het gratis (online) cursussen en webinars, bijvoorbeeld over de voorbereiding op het ouderschap, praten met je kind, mediaopvoeding, maar ook een Puberchallenge om je puber beter te begrijpen.
Betrouwbare opvoedinformatie
Welke ouder verloor zich niet tijdens gebroken nachten met de wallen onder de ogen in het Viva-forum en de Babybites? Of kwam in de verleiding om zijn kind een week mee te geven aan een familielid omdat het even te zwaar werd? Voor deze – en alle andere ouders – is er CJG Rijnmond met 100% betrouwbare informatie over opvoeden, opgroeien en gezondheid; gecheckt door zorgprofessionals. Van baby-acné en spanning in aanloop naar de eerste schooldag tot (faal)angst, slecht slapen en sexting. En als het CJG het antwoord niet heeft, kan het ouders doorverwijzen.
Een luisterend oor
Foto’s van jonge ouders, peuters en pubers, vergezeld van teksten als ‘En dan ineens is de kraamhulp weg’, ‘Als je kind iedere dag netjes 250 gram groenten uitspuugt’ of ‘Heb jij op je negende al twee huizen?’ geven een beeld van het brede vakgebied van het CJG. Met de merkcampagne wil het centrum uitstralen dat zwangeren en hun partner, ouders met kinderen van 0 tot en met 18 jaar én jongeren altijd kunnen aankloppen, met iedere vraag en ieder probleem. Geen vraag is voor de jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en andere deskundigen te gek. CJG Rijnmond biedt, zoals het centrum het zelf omschrijft, ‘ondersteuning bij de grootste opgave in een mensenleven.’
In de straat en op de deurmat
Vanaf 21 juni kom je CJG Rijnmond tegen in het straatbeeld, bijvoorbeeld op ledschermen en borden langs toegangswegen. Ook valt er eind deze maand bij alle inwoners van de regio Rotterdam-Rijnmond een CJG-krant op de deurmat. In nieuwe stijl, met daarin verhalen van ouders en professionals. Neem ook eens een kijkje op de nieuwe website www.cjgrijnmond.nl.