Regionaal

Heemraad Leo Stehouwer ontvangt fairtrade-certificaat

Waterschap Hollandse Delta heeft een fairtrade-assortiment in het bedrijfsrestaurant. Daarom heeft heemraad duurzaamheid Leo Stehouwer op woensdag 28 augustus een fairtrade-certificaat van wethouder duurzaamheid Marten Japenga van fairtrade-gemeente Ridderkerk ontvangen.

Wethouder duurzaamheid Marten Japenga: “Ridderkerk is een fairtrade-gemeente. Fairtrade staat voor eerlijke handel. Boeren in ontwikkelingslanden ontvangen een eerlijke prijs voor hun product. Er worden eisen gesteld aan verbeterde werkomstandigheden, geen extra lange werkdagen en geen kinderarbeid. Ook is er aandacht voor het milieu.”

Heemraad duurzaamheid Leo Stehouwer: “Fairtrade sluit aan bij de duurzame bedrijfsvoering van Hollandse Delta. Ons waterschap wil bijvoorbeeld in 2030 tenminste de helft van de kerntaken volledig circulair uitvoeren. Het hoofdkantoor van Hollandse Delta heeft het energielabel A. Het waterschap voorziet voor 39% in eigen groene stroom. Verder wint Hollandse Delta 75% fosfaat terug uit het rioolwater. En het waterschap koopt 100% duurzaam in.”

Bron: Waterschap Hollandse Delta