Regionaal

Hulpdiensten met nieuwe bus de wijken in

De burgemeesters van Ridderkerk, Barendrecht en Albrandswaard – Anny Attema, Jan van Belzen en Jolanda de Witte – hebben onlangs de ‘popup-bus’ gepresenteerd. De drie gemeenten hebben de bus aangeschaft voor de hulpdiensten. Die kunnen daarmee op een makkelijke manier de wijken in.

Zo komen wijkagenten, brandweer en buitengewoon opsporingsambtenaren (boa’s) dichter bij de inwoners, die zonder aanmelding vooraf van harte welkom zijn in de bus.

Praatje

De bus is uitgerust met enkele comfortabele zitplaatsen. Men kan er voor allerlei zaken terecht: voor het doen van meldingen, voor het krijgen van preventietips of gewoon voor een praatje. Door op deze manier de wijk in te gaan, en midden tussen de mensen ‘op te poppen’, hopen de wijkagenten en de handhavers meer mensen te spreken.

Burgemeester Anny Attema is blij met de bus: “Veiligheid in Ridderkerk is iets van ons allemaal. Deze bus maakt het makkelijker om met de hulpdiensten in gesprek te gaan. En onze huldiensten krijgen dankzij de spreekuren in de wijken een nog beter beeld van wat er leeft en speelt in onze gemeente.”

De hulpdiensten kiezen de locaties zelf. Loop vooral even binnen als de bus in de buurt is!