Regionaal

Nachtelijke rijstrookafsluitingen A16 Ridderkerk

Rijkswaterstaat voert de komende week onderhoudswerkzaamheden uit aan de snelweg A16 tussen knooppunt Ridderkerk-Noord en Hendrik Ido Ambacht. Hiervoor worden de rijstroken van de A16 richting Dordrecht ’s nachts afgesloten op maandag 12, dinsdag 13 augustus en maandag 19 augustus 2019.

Het asfalt van de A16 is bij een aantal onderdoorgangen, viaducten en duikers/watergangen verzakt. Deze plekken worden gerepareerd en het asfalt wordt vervangen. De werkzaamheden vinden ‘s nachts plaats om de hinder zo veel mogelijk te beperken. Tot de reparatiewerkzaamheden afgerond zijn geldt een snelheidsbeperking van 90 km/h.

Op maandag 12 en dinsdag 13 augustus en maandag 19 augustus 2019 wordt de gehele rijbaan van de snelweg A16 tussen knooppunt Ridderkerk-Noord en afrit 23 Hendrik Ido Ambacht richting Dordrecht van 23.00 uur tot 05.00 uur afgesloten voor het verkeer.

Het verkeer wordt omgeleid via de parallelbaan en de autoweg N3. Weggebruikers moeten rekening houden met een extra reistijd van 10 minuten.

Bron: Rijkswaterstaat