Regionaal

Ridderkerker betrokken bij fataal ongeval Dordrecht

In Dordrecht is een 67-jarige fietster vrijdagmiddag 31 juli 2020 omgekomen bij een aanrijding met een bestelbus. De bestuurder van de bestelbus is een 29-jarige man uit Ridderkerk.

Het ongeluk vond even na tien uur plaats in de Dordtse wijk Sterrenburg ter hoogte van de splitsing van de Galileïlaan met de Grafelijkheidsweg. Meerdere ambulances en een traumahelikopter werden opgeroepen, maar hulp mocht niet meer baten. De vrouw overleed ter plaatse.

De bestuurder van de bestelbus wordt gehoord over het ongeluk volgens een standaardprocedure. Aan de hand van het verhoor moet blijken of hij in verzekering wordt gesteld, zo zegt een woordvoerder van de politie. De afdeling Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) doet onderzoek naar hoe het ongeval heeft kunnen gebeuren.