De RET lanceert vandaag samen met het Canadese bedrijf adtrackmedia als eerste in Nederland een nieuwe digitale manier van adverteren. Op de wanden van de metrotunnel tussen de stations Blaak en Beurs zijn verticale led strips aangebracht die full motion beelden tonen die reizigers zien zodra de metro in volle vaart voorbijkomt. Door de snelheid van de metro lijkt het alsof je middenin een film zit zodra je uit het raampje kijkt.
Maurice Unck, algemeen directeur van de RET is trots op de primeur in de Rotterdamse metro: ‘We zijn altijd bezig met manieren om iets toe te voegen aan de beleving van een bus-, tram- of metrorit en deze mooie innovatieve beelden passen daar perfect bij. In Europa gaan steden als Barcelona, Rome en Madrid ons voor en daarbuiten is deze vorm van adverteren van adtrackmedia bijvoorbeeld te zien in wereldsteden als Seoul en São Polo. Daar kunnen we nu dus Rotterdam aan toevoegen!’
Technologie van de toekomst
Ken Bicknell, president en CEO van adtrackmedia: “We nodigen de Rotterdammers uit om te genieten van onze media terwijl ze met de metro rijden. De eerste adverteerders zijn Samsung en Fanta (Coca Cola) die via deze weg hun nieuwe producten aan metroreizigers tonen. De introductie van subway advertising in Nederland is zowel een showcase van moderne technologie als een toekomstvisie. Nu de technologie in Rotterdam werkt, zullen we snel verder uitbreiden binnen het RET-netwerk en dat hopen we ook elders in Nederland en Europa te doen.”
Foto: RET/R.Keus