Regionaal

Weekendafsluiting hoofdrijbaan Van Brienenoordbrug (A16)

Rijkswaterstaat voert van vrijdagavond 14 december 21.00 uur tot en met zaterdagavond 15 december 2018 18.00 uur onderhoudswerkzaamheden uit aan het stalen brugdek van de Van Brienenoordbrug (snelweg A16) in de richting van Dordrecht naar Den Haag.

Tussen die tijden is de A16 hoofdrijbaan Ridderkerk-Terbregseplein, van Ridderkerk-Noord naar Terbregseplein niet te gebruiken. Er wordt onder andere asfalt vervangen. Hiervoor wordt de hoofdrijbaan afgesloten. Weggebruikers moeten rekening houden met hinder.

Welke hinder?

De hoofdrijbaan richting het noorden wordt afgesloten. De omleidingsroute loopt via de naastgelegen parallelrijbaan van de Brienenoordbrug. Rotterdam en overige bestemmingen blijven gewoon bereikbaar. Tijdens de werkzaamheden is een snelheidsbeperking van kracht op de parallelbaan en geldt er een inhaalverbod voor vrachtwagens.

Bron: Rijkswaterstaat