Regionaal

Zorgverlener Ambachtzorg failliet

De thuiszorgorganisatie Ambachtzorg uit Hendrik-Ido-Ambacht is failliet. De rechtbank heeft het bedrijf op woensdag 30 oktober failliet verklaard.  De thuiszorgorganisatie bediende zo’n 150 ouderen en gehandicapten met zorg. Bij Ambachtzorg werken 44 mensen, plus een aantal oproepkrachten.

Op de website van RTV Rijnmond geeft curator R. Slotboom aan: ”De eerste zorg was om de zorg aan de cliënten voort te zetten. Dat lijkt goed te lukken.” Over de oorzaak van het faillissement kan de curator nu nog niets zeggen.

Ambachtzorg was de laatste jaren gevestigd aan De Spiegel 11 in H.I.Ambacht, maar daarvoor in Ridderkerk aan de Bourgondischelaan in Slikkerveer. Ook Ridderkerkse klanten zijn hier nu mogelijk door gedupeerd. Nog niet bekend is welke definitieve oplossing de curator hiervoor inmiddels heeft kunnen nemen. Een overname behoort wellicht tot de mogelijkheden.