Seniorentijd

Seniorentijd is een wekelijks programma voor Senioren van 55+ dat iedere dinsdagmorgen wordt uitgezonden tussen 10.00 uur en 12.00 uur. Het is een programma waarbij de luisteraar actief wordt betrokken en zo ontstaat er iedere dinsdag een leuke en gezellige ochtend met informatie en muziek.

Iedere week is de Seniorenquiz een vast onderdeel. Hierbij moet de luisteraar een woord raden via allerlei vragen. Van de antwoorden op deze vragen dient de eerste letter te worden genoteerd en deze letters op de juiste volgorde worden gezet, zodat het een woord vormt.

Door lokale bedrijven worden leuke prijzen beschikbaar gesteld die worden verloot onder de luisteraars die het juiste antwoord hebben doorgebeld.

Andere terugkerende items zijn de columns van Teun Rijsdijk waarin hij vertelt over zijn leven in het Ridderkerk van vroeger, de columns over groente en fruit van Marianne van Wijhe van de Groene Pollepel en de informatie van Facet Ridderkerk. Iedere week kiest Hilly Bravenboer een gedicht uit die ze voordraagt. Daarnaast zijn er regelmatig gasten in de studio die over allerlei verschillende onderwerpen komen vertellen.

Dit alles wordt omlijst door leuke muziek waarbij ook de luisteraar een rol mag spelen door een verzoekplaat aan te vragen.

Het programma wordt in zijn geheel op vrijdagmorgen van 10.00 uur tot 12.00 uur herhaald.

Medewerkers van het programma zijn:
Angelique van de Krol
Gerda Veerman