Vakantieverhalen

Ridderkerkse vakantieverhalen deel 4: Alleen naar Helsinki

Wat beleven de Ridderkerkers op vakantie? Inmiddels gaat de zomervakantie naar zijn einde en zijn steeds meer mensen terug van bestemmingen, waar ze leuke maar ook gekke momenten hebben beleefd. In deze korte serie vertellen we enkele verhalen over hoe Ridderkerkers vakantie vieren en wat ze allemaal hebben beleefd.

Ridderkerkse vakantieverhalen deel 4: Alleen naar Helsinki
Je hoeft niet altijd met anderen op vakantie te gaan, sommigen gaan er juist in hun eentje op uit. Zo besloot een Ridderkerker vier dagen lang alleen in Helsinki te vertoeven. “Ik heb niet alleen de stad bezocht, maar ook het eiland Suomenlinna.” Hier vond hij zijn mooiste vakantie belevenis. “Op het eiland was een heerlijk warm plekje uit de wind. Je kon daar echt perfect zonnen aan het water.” Daarbuiten om is hij ook veel gaan hardlopen. “Dit kun je prima doen, zowel binnen als buiten de stad.”

Bij de vraag naar het mooiste vakantieland waar hij is geweest, blijft het antwoord open. “Ik vind het ‘home sweet home’ net zo fijn als op andere plekken in de wereld. Ik heb niet echt een vaste plek waar ik altijd heenga.”

Bij de vraag naar zijn ideale vakantie, luidt het antwoord als volgt: “Als je veel kunt sporten, veel avontuurlijke dingen kunt doen en toch genoeg tijd hebt om te relaxen aan het strand.” Een laatste vakantietip die hij nog meegeeft, is een zuidelijke: “Bezoek een keer Marokko. Het is een heel veelzijdig land met heel veel gezichten.”

Het interview is anoniem afgenomen, maar de desbetreffende personen zijn bekend bij de interviewer.

Door Willeke Havenaar