Aangepaste volleybal in sporthal Drievliet

Het is bekend dat bewegen en sociale contacten op oudere leeftijd enorm belangrijk zijn. Daarom biedt Facet iedere woensdag van 11.00 tot 12.30 uur een gezellige beweegactiviteit aan voor senioren in sporthal Drievliet.

Deze laagdrempelige activiteit start altijd met een warming-up om de spieren en gewrichten los te maken. Er wordt met elkaar gewerkt aan de conditie, uithoudingsvermogen, stabiliteit en kracht. Hierbij wordt rekening gehouden met het niveau van de deelnemers. Daarna wordt er met een gezellige groep mannen volleybal gespeeld. Volleybal is er een leuk, maar soms ook best lastig teamspel. Om toch het volleybalspel te blijven spelen wordt er gespeeld met enkele aangepaste regels. Hierdoor blijft de bal langer in het spel en wordt er meer overgespeeld. Dit zorgt ervoor dat u ook op latere leeftijd kunt genieten en ook nog werkt aan uw gezondheid. Als afsluiting worden er rek- en ontspanningsoefeningen gedaan.

De activiteit vindt iedere woensdag van 11.00 tot 12.30 uur (m.u.v. de schoolvakanties) plaats in sporthal Drievliet aan Vlietplein 137-138. De ingang van de sporthal bevindt zich tegenover supermarkt COOP. Christa van Gent verzorgt namens Facet de lessen. Christa is een ervaren docente die al jaren lesgeeft.

Vindt u het leuk om te werken aan uw gezondheid en op een laagdrempelige manier te volleyballen met mensen van uw eigen leeftijd? Kom dan langs in de sporthal. Wilt u een gratis proefles volgen of heeft u vragen over de activiteit? Neem dan eerst contact op met Jesper Lagendijk van Facet Ridderkerk via 0180 – 432 350 of jesper.lagendijk@facetridderkerk.nl.