Afsluiting Fit & Run en The Daily Mile groot succes

Op vrijdag 22 maart organiseerden Facet Ridderkerk en Crossfit Ridderkerk een afsluiting voor de projecten ‘Fit & Run’ en ‘The Daily Mile’. In natuur- en recreatiegebied De Gorzen werd een training van Crossfit Ridderkerk volbracht en vervolgens een parcours van 1,6 km afgelegd.

Onder leiding van combinatiefunctionarissen Jerry Tieleman (Bolnes) en Max de Vette (Slikkerveer) van Facet Ridderkerk werd er de afgelopen maanden hard getraind op de De Bosweide, De Fontein (beide Fit & Run) en De Reijer (The Daily Mile). Voor beide projecten geldt dat kinderen op een laagdrempelige manier kennis maken met bewegen en kinderen bewuster maken van de positieve effecten van bewegen door een aantal keer per week minimaal 15 minuten te (hard)lopen. De trainingen vonden plaats met de hele klas in de wijk of op het schoolplein. Ieder kind heeft op zijn of haar eigen niveau meegedaan.

Vrijdag 22 maart meldden 225 leerlingen verdeeld over 5 groepen zich bij Crossfit Ridderkerk in De Gorzen. Het programma duurde 60 minuten per klas en bestond uit 30 minuten “fysieke” training (o.a. Running Drills en Skill Work) van Crossfit Ridderkerk en 30 minuten om het parcours van 1,6 km te (hard)lopen. Het parcours had lichte hoogteverschillen (stijgingen en dalingen) en ongelijke (on)verharde paden.

Het (hard)lopen was niet competitief en dus geen wedstrijd. Alle leerlingen hebben het parcours in eigen tempo volbracht en ontvingen na afloop een flesje water van Albert Heijn Dillenburgplein in samenwerking met Vet Gezond en een certificaat.