Dames Poseidon ’56 boeken eerste zege

Vorige week waren de dames van Poseidon ’56 al dicht bij de eerste overwinning van het seizoen. Die zege werd op het laatste moment alsnog uit handen gegeven. Deze week bleken de Ridderkerkse vrouwen wel in staat om de voorsprong tot het laatste fluitsignaal toe vast te houden. Tegen BZC uit Bergambacht ontspon zich een spannende wedstrijd die uiteindelijk door de thuisploeg met 6-5 werd gewonnen.

Het duel tussen Poseidon ’56 en BZC werd de wedstrijd tussen de twee nog puntloze ploegen in de derde klasse. Beide ploegen realiseerde zich ook dat dit een uitgelezen mogelijkheid was om de eerste punten binnen te halen. De eerste kansen waren voor BZC die via een strafworp op voorsprong konden komen, maar dat verzuimde. Niet veel later was het uit de eerste serieuze Ridderkerkse aanval wel raak.

Een kleine minuut later kwam BZC weer op gelijke hoogte waarmee het spelbeeld voor de rest van de wedstrijd was geschetst: Poseidon ’56 kwam op voorsprong en BZC zette aan om weer gelijk te komen. Aan het einde van de eerste periode nam de thuisploeg andermaal een voorsprong. De tweede periode was amper een halve minuut oud toen BZC de stand alweer gelijktrok. Twee minuten later stond Poseidon ’56 alweer op een voorsprong.

In de derde periode leek Poseidon ’56 afstand te nemen met een snelle aanval en een van de lat afvallende bal. Met de 4-2 stand leek Poseidon ’56 op rozen te zitten, maar verzuimde om in het directe vervolg het gat te vergroten. BZC nam vervolgens de kans waar en wist binnen een minuut de gehele achterstand weg te werken. Met enig geluk kwam Poseidon ’56 toch weer op voorsprong.

Ook in de vierde periode wist BZC terug te komen tot een gelijke stand en lange tijd leek de wedstrijd vervolgens uit te draaien op een gelijkspel. Toch kon Poseidon ’56 met een laatste doelpunt de winst alsnog naar zich toe trekken. BZC kreeg in die periode nog wel twee strafworpen, maar wist ze geen van beide te benutten. De eerste punten zijn binnen voor de Ridderkerkse vrouwen.

Uitslag Poseidon ’56 Da1 – BZC Da2 6-5 (2-1; 1-1; 2-2; 1-1).

Doelpunten Poseidon ’56: Tonia Ruybroek (3x), Danielle Slooter (2x) en Nora Kamp (1x).