Dames Poseidon ’56 houden lang stand

De waterpolovrouwen begonnen hun competitie afgelopen zaterdag in het Delftse zwembad Kerkpolder tegen het derde damesteam van d’Elft. Poseidon ’56 begon de competitie met een 7-3 nederlaag. Ondanks het feit dat de thuisploeg licht favoriet was, speelde Poseidon ‘56 de wedstrijd prima mee. Pas in de vierde periode kon de thuisploeg het verschil maken, al lijkt het verschil in de periodestand groter dan het daadwerkelijk was.

d’Elft is al jaren een gerenommeerde middenmoter in de derde klasse. De ploeg van Poseidon ’56 is dit seizoen nieuw geformeerd en is nog niet echt ingespeeld. Toch hadden de Ridderkerkse vrouwen in het begin van de wedstrijd de overhand. Dat de uitploeg na anderhalve minuut een voorsprong nam, was daarmee goed te verklaren. De gastvrouwen herstelden zich echter na deze tegentreffer en Poseidon ’56 kwam met een tweetal schoten op paal en lat goed weg. Pas tegen het einde van de eerste periode wisten de Delftse vrouwen de achterstand weg te werken.

De tweede en derde periode gaven hetzelfde beeld en Poseidon ’56 deed ook nu verrassend genoeg weinig onder voor de beter ingespeelde tegenstander. De Ridderkerkse verdediging functioneerde prima en via een 3-2 stand na twee periodes stond het na de derde periode 4-3 voor de thuisploeg. Een tussenstand waarmee nog van alles kon gebeuren in de vierde periode.

Ook in de laatste periode bleven de ploegen goed aan elkaar gewaagd, maar waar het de bezoeksters in de eerste periode meezat, was vrouwe Fortuna nu aan de zijde van d’Elft dat nog driemaal het net wist te vinden. Poseidon ’56 kwam nog wel een aantal maal voor het Delftse doel, maar wist de doelvrouw van de thuisploeg niet meer te passeren.

Door een productieve laatste Delftse periode liep Poseidon ’56 toch nog tegen een (te) ruime nederlaag aan. De dames hebben nog even de tijd om aan hun spel te schaven, door de kleinere competitiepoule staat de eerstvolgende wedstrijd pas weer voor 8 oktober op de rol, dan komt het Nieuwerkerkse NieMo Barracuda op bezoek in zwembad De Fakkel.

Uitslag: d’Elft Da3 – Poseidon ’56 Da1 7-3 (1-1; 2-1; 1-1; 3-0).

Doelpunten Poseidon ’56: Claudia Mook (2x) en Paula Roest (1x).