Dames Poseidon ’56 niet opgewassen tegen tegenstander

Voor de dames van Poseidon ’56 stond een wedstrijd tegen NieMo Barracuda op het programma. De Nieuwerkerkse ploeg is een van de twee ploegen die zullen gaan spelen om de titel in de derde klasse en dus werd de Ridderkerkse ploeg voor een behoorlijke opgave gesteld. De uitploeg dicteerde de gehele wedstrijd een hoog tempo en daar kon Poseidon ’56 uiteindelijk niet tegenop. De Ridderkerkse vrouwen moesten een nederlaag slikken 3-11.

Vanaf het begin was wel duidelijk dat de dames van NieMo Barracuda een maatje te groot waren voor het team van Poseidon ’56. Hoewel Poseidon ‘56 in de eerste periode de verdediging nog wel behoorlijk op orde had, kon niet worden voorkomen dat de uitploeg op een 0-3 voorsprong kwam.

De tweede periode was voor de thuisploeg het best kwart waarbij de verdediging goed overeind bleef en uiteindelijk maar eenmaal hoefde te capituleren. Uit een snelle tegenaanval werd bovendien nog tegen gescoord, zodat halverwege de wedstrijd de marge nog steeds drie treffers was in het voordeel van de ploeg uit Nieuwerkerk aan den IJssel.

Door het hoge tempo dat NieMo Barracuda aan de thuisploeg oplegde, kwamen vanaf de derde periode de eerste barstjes in de Ridderkerkse verdediging. De schade bleef beperkt tot twee treffers, waarvan een doelpunt uit een strafworp, maar omdat het aanvalsspel niet uit de verf kwam kon Poseidon ’56 daar in deze periode niets tegenoverstellen.

Door de vermoeidheid aan beide kanten werd de wedstrijd in de laatste periode een stuk opener. Daar kon NieMo Barracuda het best gebruik van maken. De Ridderkerkse verdediging vertoonde gaten en dat gaf de bezoeksters de gelegenheid om het aantal doelpunten met vijf treffers bijna te verdubbelen. Aan de andere kant ontstonden echter ook kansjes. Dat leidde tot een tweede en, uit een strafworp, zelfs tot een derde doelpunt voor Poseidon ‘56. Daarmee werd de eindstand van de wedstrijd vastgelegd op 3-11 in Nieuwerkerks voordeel.

Uitslag: Poseidon ’56 Da1 – NieMo Barracuda Da1 3-11 (0-3; 1-1; 0-2; 2-5).

Doelpunten Poseidon ’56: Tonia Ruybroek, Kelly de Jonge en Claudia Mook (alle 1x).