Dames Poseidon ’56 pakken een punt tegen d’Elft

Het treffen in zwembad De Fakkel tussen de dames van Poseidon ’56 en d’Elft heeft de Ridderkerkse ploeg met een 6-6 gelijkspel alsnog een punt opgeleverd. De Ridderkerkse dames begonnen allesbehalve overtuigend aan het treffen met de Delftse ploeg en keken al snel tegen een 1-4 achterstand aan. De thuisploeg wist zich te herstellen en kwam in de derde en vierde periode sterk terug om alsnog een gelijkspel uit het vuur te slepen.

De bezoeksters begonnen feller aan de wedstrijd dan de thuisploeg en Poseidon ’56 keek na een snelle persoonlijke fout al vlot tegen een achterstand aan. Nadat Poseidon ’56 deze fout snel wist te herstellen, kon d’Elft in de eerste periode een gaatje slaan tot 1-3.

Nadat d’Elft binnen een minuut in de tweede periode zelfs op 1-4 kwam leek de Poseidon-formatie wakker te worden. De verdediging leek beter op orde en de bezoeksters werden de rest van de periode bij het doel weggehouden. Halverwege de periode wist Poseidon ’56 aanvallend nog iets terug te doen en werd de achterstand halverwege de wedstrijd beperkt tot 2-4.

De tactiek werd vanaf de derde periode omgegooid en dat wierp vruchten af. Het werd snel 3-4 en na twee minuten mocht uit een strafworp de gelijkmaker worden gemaakt. Na een Delftse persoonlijke fout, kon een man-meer situatie door de thuisploeg niet goed worden uitgespeeld en in de tegenaanval kon d’Elft wel scoren en de periode alsnog met een kleine voorsprong afsluiten.

De thuisploeg liet zich door de nieuwe achterstand niet afschrikken en wist in de vierde periode met twee doelpunten voor de eerste maal in de wedstrijd op voorsprong te komen. In de slotfase van de wedstrijd zette d’Elft nog eenmaal aan en de belegering van het Ridderkerkse doel had uiteindelijk ook succes, zodat beide ploegen met een 6-6 gelijkspel en een punt zich tevreden moesten stellen.

Uitslag: Poseidon ’56 Da11 – d’Elft Da3 6-6 (1-3; 1-1; 2-1; 2-1).

Doelpunten Poseidon ’56: Tonia Ruybroek (3x), Claudia Mook, Danielle Slooter en Paula Roest (alle 1x).