Dames Poseidon ’56 verrassen SG SCOMZeehondDuck

Het eerste treffen tussen de twee damesploegen van Poseidon ’56 en SG SCOMZeehondDuck leverde een fikse 12-4 afstraffing op voor de ploeg uit Ridderkerk. De ploeg had zich dan ook goed voorbereid op de tweede wedstrijd tegen de jonge tegenstander in zwembad De Fakkel. Verdedigend had Poseidon ’56 de zaakjes nu beter voor elkaar en dat leverde een, toch wel wat verrassende, 5-4 overwinning op.

De verwachting was dat SG SCOMZeehondDuck zich inmiddelijk aanvallend zou profileren, maar dat bleek niet waar. Poseidon ’56 bleef in de eerste minuut verdedigend goed overeind en kon zelfs het meest gevaarlijk uit de hoek komen. Dat leverde al snel een voorsprong op voor de Ridderkerkse vrouwen die de marge aan het einde van de eerste periode zelfs wisten te verdubbelen.

Nadat de thuisploeg vroeg in de tweede periode zelfs op een 3-0 voorsprong kwam, leek een sensatie in de lucht te hangen. Wel kreeg SG SCOMZeehondDuck aanvallend steeds meer grip en in een man-meer situatie konden de bezoeksters met een hard afstandsschot zichzelf terug in de wedstrijd spelen.

Ondanks dit doelpunt veranderden de verhoudingen in het zwembad niet. Poseidon ’56 bleef aanvallend de betere ploeg en kwam direct bij het begin van de derde periode weer op 4-1. Omdat SG SCOMZeehondDuck meer ging aandringen en Poseidon ’56 verdedigend weigerde op te geven, werd in het restant van de periode kwistig gestrooid met persoonlijke fouten door de scheidsrechters. Doelpunten vielen er in dit kwart niet meer.

Poseidon ’56 hield ook in de vierde periode minutenlang stand, maar toen halverwege SG SCOMZeehondDuck, met opnieuw een afstandsschot tot 4-2 terugkwam, wankelde het Ridderkerkse bastiljon. Niet veel later werd het 4-3 en keerde de spanning volledig terug. Uit een man-meer situatie kwam de thuisploeg toch weer op 5-3. In de slotfase kwam de uitploeg, eveneens via een man-meer situatie nog terug tot 5-4. In de slotseconden had SG SCOMZeehondDuck de gelijkmaker nog voor het grijpen, maar goed verdedigend werk verzekerde Poseidon ’56 van de overwinning.

Uitslag: Poseidon ’56 Da1 – SG SCOMZeehondDuck Da1 5-4 (2-0; 1-1; 1-0; 1-3).

Doelpunten Poseidon ’56: Tonia Ruybroek (4x) en Claudia Mook (1x).

Op zoek naar jou

Ben je enthousiast geworden bij het lezen van dit wedstrijdverslag? Altijd al een keertje willen zwemmen en balsport tegelijkertijd? Dan is Poseidon’56 op zoek naar jou. Poseidon ‘56 heeft 1 damesteam en zijn op zoek naar nieuwe dames voor volgend seizoen. Onder begeleiding van een enthousiaste en professionele trainer wordt er iedere dinsdag van half negen tot kwart voor tien getraind.

Mocht je het een keertje willen proberen dan ben je van harte welkom in zwembad De Fakkel. Vanaf februari tot mei kan je gratis meetrainen en kijken of het wat voor je is. Het volgende seizoen start weer in september. Je speelt ongeveer 16 wedstrijden per jaar op zaterdag. Waarvan de helft in Ridderkerk en de helft in de regio. Poseidon is een gezellig vereniging waar plezier en bewegen voorop staat.

Mocht je vragen hebben; mail dan gerust t.ruybroek@upcmail.nl. Zij beantwoordt graag al je vragen.