Dames Poseidon ’56 zijn twee periodes gelijkwaardig

De eerste wedstrijd na de voorjaarsvakantie is voor de waterpolovrouwen van Poseidon ’56 niet uitgelopen op een succes. Tegen Z&PC De Gouwe hadden de dames slechts twee periodes iets in de melk te brokkelen. Na de kantwissel kwam de regie nadrukkelijk bij de thuisploeg te liggen die van 3-3 kon uitlopen naar een 12-3 overwinning.

Omdat beide ploegen elkaar in de stand nauwelijks iets ontlopen en de wedstrijd in Ridderkerk in een 6-6 gelijke stand was geëindigd, was de verwachting dat ook in Waddinxveen de ploegen aan elkaar gewaagd zouden zijn. Met een overwinning zou de top-3 van de poule in het zicht blijven en Poseidon ’56 begon goed aan de wedstrijd door tweemaal een voorsprong te nemen. Echter even zo vaak wist Z&PC De Gouwe de stand weer in evenwicht te brengen.

Net als in de eerste periode slaagden de bezoeksters er in om in de tweede periode een voorsprong te nemen. De voorsprong hield twee minuten lang stand voordat Z&PC De Gouwe door middel van een strafworp weer langszij kon komen. Omdat er verder in deze periode niet meer gescoord werd, stond er halverwege de wedstrijd opnieuw een gelijke stand op het scorebord.

Met die gelijke stand was het in de derde periode vlot gedaan. De thuisploeg zette een tandje bij en nadat het tweemaal had geprofiteerd van een overtalsituatie, was een gaatje geslagen: 5-3. Poseidon ’56 slaagde er zelf niet meer in om het net te vinden en zag Z&PC De Gouwe in het slot van de derde periode uitlopen naar 7-3.

Met deze voorsprong speelde de thuisploeg een gewonnen wedstrijd. De Ridderkerkse dames konden in de slotperiode aanvallend geen vuist meer maken en zagen de thuisploeg doelpunt voor doelpunt weglopen naar een 12-3 overwinning.

Uitslag: Z&PC De Gouwe Da3 – Poseidon ‘56 Da1 12-3 (2-2; 1-1; 4-0; 5-0).
Doelpunten Poseidon ’56: Kelly de Jonge, Joëlle Geerts en Tonia Ruybroek (alle 2x).