Eén helft is te weinig voor handbalsters Saturnus’72

Zondag stond de ontmoeting bij koploper Vires et Celeritas in Gouda op het programma. Een ploeg die bij winst het kampioenschap kon opeisen in de tweede klas. Trainer/coach Dylan Muller (voor werk in het buitenland) werd vervangen door Kim Stam.

Zij zag, net als de vorige wedstrijd, een gemotiveerd en goed spelend Saturnus’72 die niets onderdeed voor de thuisploeg die op dat moment 10 punten meer heeft op de ranglijst. Vires was verrast door de Ridderkerkers en moest alle zeilen bij zetten om aanspraak te blijven houden op de winst. Het ging dan ook tot vlak voor de rust gelijk op. Een ongelukkige samenloop zorgde voor het uitvallen van Romy Muller. Tijdens een actie werd zij geraakt op haar neus wat een flinke bloedneus opleverde met een (mogelijk) gebroken neus. Saturnus was even van slag en stond bij rust dan ook op 14-12 achter.

In de eerste 10 minuten na rust werden alle goede bedoelingen, die in de rust nog waren bevestigd, totaal overboord gezet. Geen beleving en een gebrek aan vechtersmentaliteit waardoor Vires via 7 (!) break-outs op rij het verschil kon opschroeven naar 21-12. De wedstrijd was gelijk gespeeld. Saturnus kon niet meer terug keren op het niveau van voor de rust. Uit eindelijk werden de Ridderkerkers met 31-18 naar huis gestuurd en was Vires kampioen.

Zowel vriend als vijand was gecharmeerd van het goede spel in de eerste helft en tegelijk ook verbaast over het niveau na de rust. Opnieuw te wisselvallig zoals de ploeg dit de laatste competitie wedstrijden al meer heeft laten zien. Werk aan de winkel om zondag, als de ploeg thuis speelt tegen nummer laatst Twist 2 (13.30 uur), te laten zien dat er wel twee keer 30 minuten goed gespeeld kan worden.

Foto: Romy Muller op weg naar het ziekenhuis.