Goede competitiestart Drechtsteden handballers

De handballers van Drechtsteden zijn de competitie zondag gestart met een overwinning. In Rijswijk werd het altijd lastige Hercules 2 met 27-30 verslagen. Trainer Lazar Popov was dan ook content met de ouverture van de zaalcompetitie.

Bij Drechtsteden ontbraken de keepers Lennart Huisman en Sven Stok. Zij werden op prima wijze vervangen door Max Erkelens (stopte o.a. twee strafworpen) en Patrick de Ruiter. Voor de Ruiter was dit zelfs zijn debuut. De ploeg kende een goede start, al snel kwam de ploeg op een 2-7 voorsprong. Hercules bracht vervolgens een prima cirkelloper binnen de lijnen die zijn ploeg op sleeptouw nam. Hierdoor werd het verschil kleiner gemaakt tot 11-12 en stond er ook een klein verschil op het bord bij rust (13-14). In het tweede deel van de wedstrijd ontspon zich een gelijk opgaande strijd. Beide teams waren aan elkaar gewaagd. Tegen het einde van de wedstrijd stond het 25-25. Drechtsteden trok het initiatief naar zich toe en via een heel goede slotfase werd een verdiende 27-30 overwinning afgedwongen.

Lazar Popov was na afloop dan ook tevreden met de winst. “Zeker over een aantal nieuwelingen binnen de ploeg. Zij doen het gewoon goed doen. Met name de jeugdige Fabian Baijens en Hugo Wolthuis vielen niet uit de toon. We kunnen dan ook met een goed gevoel naar huis, op naar de volgende wedstrijd”. Dat is zondag. Dan staat de eerste thuiswedstrijd op het programma. Om 13.00 uur komt D.I.O.S. uit Den Hoorn op visite in de Reyerhal te Ridderkerk. Deze ploeg verloor hun eerste wedstrijd tegen Gemini met 18-25. Woensdag 12 oktober staat er nog een wedstrijd op het programma. Om 20.45 uur komt Van Tiel/Ventura op bezoek in het kader van de 1e beker ronde. Een pittige tegenstander die momenteel eerste staat in de tweede divisie. De toegang in de Reyerhal is gratis.

Foto: Ruud de Jong