Handballers starten in de zaalcompetitie

Eindelijk kunnen de heren van Drechtsteden, na intensieve trainingsmaanden, voor het echt aan de bak. Gelijk doemt er een outsider op. In Volendam staat zondag KRAS/Volendam 3 de heren bij de dijk op te wachten. Als generale repetitie was de selectie afgelopen weekend op een toernooi in Stiens (F). De vrouwen speelden voor de veldcompetitie bij Stompwijk’92. Het loopt bij de dames nog niet zoals gehoopt. Een flinke blessure van de keepster doet aan het eindresultaat niet veel goeds.

Er worden door de damesselectie stapjes gemaakt al waren die in de eerste helft bij koploper Stompwijk’92 (nog) niet te zien. De verdediging liet regelmatig gaten vallen en de ploeg vergat elkaar ook nog eens rugdekking te geven. Thuisploeg Stompwijk’92 werd dan ook geen stro breed in de weg gelegd. Coach Dylan Muller kon dan ook in de rust (13-7) niet tevreden zijn. Het tweede bedrijf zat er meer beleving in het spel van de Ridderkerkers. Verdedigend was het sterker en aanvallend werd er begonnen aan een inhaalrace. Het verschil kon worden terug gebracht tot 3 treffers (17-14). Tien minuten voor het einde van de wedstrijd sloeg echter het noodlot toe. Een hoekspeler van Stompwijk kwam in botsing met keepster Chantal Daalder (foto boven). Het leverde een knie blessure op dat verder spelen onmogelijk maakte. Onderzoek zal de komende dagen moeten uitwijzen hoe ernstig de blessure uitpakt. Aangezien er geen tweede keeper aanwezig was moest veldspeler Marissa de Pauw de wedstrijd in het doel afmaken. Niet onverdienstelijk, maar ze kon een 24-15 nederlaag toch ook verder niet voorkomen.

De mannen oefenden er lustig op los. In het Friese Stien werd een twee daags handbaltoernooi afgewerkt. Zaterdag stonden er drie wedstrijden op het programma. Winst was er tegen US 1 (21-18), FHC (22-17) en ook V en S werd met maar liefst 27-16 aan de zegekar gebonden. Zondag kwamen de Ridderkerkers uit in de finale poule. Helaas met iets minder resultaat. Na een gelijk opgaande strijd toch een geflatteerd verlies tegen US 2 (25-33) en uiteindelijk ook van Unitas met 15-30 verloren. De leiding van de Drechtsteden handballers, André de Waal trainer/coach HS1 en Hans van der Wiel, trainer/coach HS 2) konden tevreden zijn na een intensief weekend oefenen. Het is best spannend om de herenselecties van drieverenigingen, Conventus uit Zwijndrecht, D.E.S.’72 uit Papendrecht en Saturnus’72 uit Ridderkerk, samen te voegen tot Drechtsteden handbal. Deze week wordt ook duidelijk hoe het eerste team bij de start van de competitie eruit gaat zien. Het tweede, onder leiding van Hans van der Wiel, start pas op 27 oktober met de zaalcompetitie.

De dames spelen zondag op eigen veld tegen D.W.S. Een tegenstander met mogelijkheden van de hatelijke nul in de stand af te komen (14.00 uur). De heren reizen naar Volendam en ontmoetten daar het derde van Volendam. Aanvang 14.25 uur.

Foto: Ruud de Jong