Handbalsters Saturnus’72 hebben scheidsrechter niet mee

Vriend en vijand was het na afloop met elkaar eens. Saturnus’72 had in de uitwedstrijd bij ODIS de scheidsrechter niet bepaald mee. Tegen één gele kaart voor de thuisploeg stonden 8 tijdstraffen voor de Ridderkerkers.

Voor de pauze speelde Saturnus’72 in de Lier een redelijk goede wedstrijd. De gedeelde koploper was ODIS goed de baas. Via gedegen aanvallen kon een voorsprong worden opgebouwd. Toch had het verschil bij rust (8-10) groter moeten zijn. Kansen hierop werden onvoldoende benut. In deel twee was het na twee minuten al hommeles toen Romy Muller met haar derde (!) tijdstraf, dus rood, naar de kant moest. Vanaf dat moment leek het erop of Saturnus’72 een keiharde wedstrijd aan het spelen was. Het regende tijdstraffen aan de kant van de Ridderkerkers waardoor de ploeg in de tweede helft voor het merendeel met een vrouw minder speelde. Scheidsrechter Zuiderwijk zag blijkbaar meer overtredingen van de gasten dan van de thuisploeg. Saturnus’72 bleef er wel voor gaan, maar zag de voorsprong snel slinken en uiteindelijk verdampen. Toch bleef de schade beperkt, maar de 20-19 nederlaag voelt als niet verdiend. Coach Dylan Muller was na afloop dan ook zeer ontstemd over het verloop van de wedstrijd. “Jammer, we hadden meer verdiend”.

Het is te hopen dat de negatieve energie van deze wedstrijd zondag tijdens de thuiswedstrijd (13.50 uur) tegen Schipluiden kan worden omgezet in positieve. Deze tegenstander heeft net als Saturnus één nederlaag in vier wedstrijden.