HBM Dakbedekking/Taveri blijft in hoofdklasse

Voor de tafeltennissers van HBM/Taveri beloofde het seizoen een uitermate spannend slot te krijgen. De Ridderkerkers bevonden zich niet heel ver boven de degradatiezone en diende het in de twee slotwedstrijden op te nemen tegen de twee veruit sterkste teams in de competitie. Tel daarbij op dat het in die wedstrijden ook nog eens zonder de niet fitte Hans Stapels moest doen. Dat maakte dat elk gesprokkeld punt wel eens doorslaggevend kon zijn.

De plek van Stapels werd vrijdag in de thuiswedstrijd tegen Alexandria uit Rotterdam ingenomen door John van der Toorn die na 5 jaar, na een ernstig motor ongeluk, zijn rentree maakte in de hoofdmacht van HBM/Taveri. De Ridderkerkers vochten voor wat ze waard waren en wisten door 2 overwinningen van Patrick Weijers in het enkelspel en een zege in het dubbelspel van het koppel Beenes/Weijers de schade met een 3-7 nederlaag te beperken. In het enkelspel kwam de knokkende en goed spelende Robert Beenes steeds net te kort. John van der Toorn speelde verdienstelijk maar bleef echter met lege handen.

Doordat de twee nog overgebleven concurrenten in de strijd tegen degradatie, Taveba en HTTV, beiden teleur stelden en elkaar nog dienen te bekampen in de slotwedstrijd was handhaving ineens een feit.

Daardoor is de laatste wedstrijd van komende zaterdag uit tegen koploper VVV om des keizers baard. De opponent uit Leidschendam kan dan echter in een vol huis kampioen worden. Ondanks dat er voor de formatie uit Ridderkerk niets meer op het spel staat zal het toch de huid zo duur mogelijk willen verkopen. Wie Stapels zal vervangen zal deze week na de laatste training worden beslist.