HBM Dakbedekking/Taveri doet goede zaken

De tafeltennissers van HBM/Taveri hebben afgelopen vrijdagavond goede zaken gedaan om zich te kunnen handhaven in de hoofdklasse. In de thuiswedstrijd tegen Shot ’65, dat een plaatsje lager op de ranglijst stond en ook nog eens net onder de degradatiestreep staat, werd een zwaarbevochten 6-4 overwinning geboekt en zo het gat met een directe concurrent vergroot.

Patrick Weijers zette de Ridderkerkers opnieuw op het goede spoor door wederom een hattrick te scoren. Hans Stapels was goed voor twee overwinningen in het enkelspel. Robert Beenes raakt zichtbaar meer en meer gewend aan zijn nieuwe materiaal en gaat met de week beter spelen. Dat resulteerde in een winstpunt.

Doordat in de andere wedstrijd in de play-downs hekkensluiter Taveba uit Barendrecht zeer verrassend met ruime cijfers won van Het veel sterker geachte HTTV uit den Haag krijgt de competitie een uiterst spannend slot.

Deze week treedt HBM/Taveri in de slotwedstrijd in Barendrecht aan tegen Taveba en volstaat een nederlaag van 6-4 om volgend seizoen wederom in de Hoofdklasse uit te mogen komen. Bij minder dan vier punten zal degradatie voor de formatie uit Ridderkerk een feit zijn.