HBM Dakbedekking/Taveri eindigt met verlies

De tafeltennissers van HBM/Taveri hebben de voorjaarscompetitie in de hoofdklasse afgesloten  met een nederlaag in de uitwedstrijd in Leidschendam tegen de sterke koploper VVV.

Ondanks dat er voor de formatie uit Ridderkerk, na het veilig stellen van handhaving van een week eerder, niets meer op het spel stond werd er toch flink voor de punten gestreden. De thuisclub kon namelijk in een vol huis kampioen worden en de gasten waren niet van plan zich als makke lammetjes naar de slachtbank te laten leiden. Doordat er voor de niet fitte Hans Stapels geen geschikte vervanger kon worden gevonden begonnen de Ridderkerkers nog voor er een bal was geslagen al met een 3-0 achterstand. Desondanks wisten zij de schade met een 7-3 nederlaag te beperken. Patrick Weijers was twee maal succesvol in het enkelspel en was dichtbij een stunt door de dit seizoen nog ongeslagen kopman van VVV, Mathijs van der Heiden, bijna te verschalken maar liet hem uiteindelijk toch ontsnappen.

Ook Robert Beenes speelde een goede wedstrijd maar wist dit niet in winst uit te drukken. Het dubbelspel was er eentje om in te lijsten. Het ijzersterk spelende duo Beenes/Weijers zorgde voor een daverende verrassing door het sterke koppel van de opponent de eerste nederlaag van het seizoen te bezorgen.  Met de drie punten er bij eindigde HBM/Taveri op een keurige derde plaats op de ranglijst.

Dat de competitie ten einde is betekent niet dat het seizoen voor de Ridderkerkers voorbij is. De trainingen zullen gewoon doorgaan tot de zomerstop. Na de zomerstop zullen zij zich gaan voorbereiden op de najaarscompetitie die in september van start zal gaan.