HBM Dakbedekking/Taveri koploper af

De tafeltennissers van HBM/Taveri zijn er niet in geslaagd de koppositie in de hoofdklasse te behouden. In de thuiswedstrijd tegen de nummer twee van de ranglijst, Alexandria uit Rotterdam,  werd een zwaarbevochten 3-7 nederlaag geleden.

De Ridderkerkers kwamen ietwat gehavend aan de start daar Robert Beenes niet mee kon spelen. Zijn plaats werd ingenomen door Dennis Broers. Een speler die normaliter uitkomt in het hoogste duo team van de club uit Ridderkerk.

Broers speelde verdienstelijk maar wist dit niet in winst om te zetten. Patrick Weijers, de laatste weken toch al in vorm, wist twee winstpartijen in het enkelspel te boeken. Hans Stapels was eenmaal succesvol. Door het ontbreken van Beenes kon er in het dubbelspel ook geen beroep worden gedaan op het vaste koppel Beenes/Weijers.

Het gelegenheidskoppel Stapels/Weijers bood het sterke duo van de opponent echter prima verweer maar boog met het minimale verschil in de beslissende vijfde game. Door de nederlaag zakte HBM/Taveri naar de derde plaats van de ranglijst. De komende weken staan er voor de Ridderkerkers geen wedstrijden op het programma.