In 2021 geen Avond4daagse in Ridderkerk

Wat kijkt de werkgroep Avond4daagse Ridderkerk elk jaar uit om alle deelnemers in mei bij de start te ontmoeten. Echter de realiteit dat we in mei nog te maken hebben met de 1,5-metermaatregel is groot. Het naleven van deze en andere maatregelen is bij een evenement als de Avond4daagse een lastige en ingewikkelde opgave. Aanleiding voor de werkgroep om te besluiten dat de Avondvierdaagse in 2021 niet door kan gaan. De coronapandemie, de maatregelen en de vooruitzichten maken het onmogelijk om de 73e editie Avond4daagse veilig en verantwoord te laten plaatsvinden.

Zowel vorig jaar als dit jaar heeft de werkgroep diverse alternatieven om de Avond4daagse in 2021 te kunnen organiseren onderzocht. Voor alle opties geldt dat deze om verschillende redenen niet haalbaar of wenselijk zijn. De werkgroep voelt zich verantwoordelijk voor de veiligheid en gezondheid van alle deelnemers aan dit evenement; de wandelaars en begeleiders, de vele vrijwilligers, verkeersregelaars en de toeschouwers. Op dit moment kan deze veiligheid niet gegarandeerd worden. In een videoboodschap ligt de werkgroep deze beslissing toe en schept daarmee duidelijkheid voor zowel de wandelaars als voor alle andere betrokkenen bij dit evenement.

Toekomst

In 2022 wil de werkgroep met veel energie de organisatie voor de Avond4daagse in Ridderkerk weer oppakken. Zodra er meer concrete informatie te geven is, wordt dit gecommuniceerd via de website, app en de sociale media. Tot die tijd moedigen we iedereen aan om in beweging te blijven. Juist nu, want wandelen kan altijd en overal. De routes van de Avond4daagse Ridderkerk zijn te vinden in de App Avondvierdaagse en op de website Avond4daagse-Ridderkerk.nl. Nieuw in de App is de mogelijkheid om tijdens de wandeling foto’s van onderweg te delen. We hopen dat veel sportieve wandelaars dit doen en zo de werkgroep en andere wandelaars laat weten waar jij hebt gelopen en hoe leuk wandelen in Ridderkerk is.

De werkgroep hoopt iedereen bij de start van de 74e Avond4daagse in Ridderkerk goed getraind en in goede gezondheid te mogen verwelkomen!