Indoor skiën en Snowboarden in Ridderkerk

Drie generaties van Bosveld Heinsius waren aanwezig bij de opening van de Indoor Skibaan in Ridderkerk. Vanaf 2 september 2022 kunnen inwoners weer (leren) skiën bij Portes Du Ski.

De skischool is opgericht aan de Kerkweg 219 door Guus van Bosveld Heinsius. Zijn zoon Jasper was al veel in de zaak te vinden en neemt nu 33 jaar later het skistokje over op de nieuwe locatie aan de Pottenbakkerstraat 18. Het vinden van een nieuwe locatie was niet makkelijke maar dankzij medewerking van de gemeente kon het familiebedrijf in Ridderkerk blijven.

Jong en oud(er) zijn welkom om te leren skiën of snowboarden, dit geldt ook voor de aangepaste wintersporters. . Bij het leren skiën wordt een techniek aangeleerd die de knieën ontlasten zodat mensen tot hogere leeftijd actief kunnen blijven genieten van het glijden. Deze uit Amerika komende benadering (PMTSSkiSystems direct parallelskiing) is uniek in Nederland. Ook is de ondergrond (pearlsnow) uniek in Nederland en Europa.

Skileraar Guus (77) skiet nog steeds met veel plezier en dat geldt ook voor het lesgeven. De opening werd verricht door de derde generatie van Bosveld Heinsius die al skiënd door de muur gingen en zo openden ze door de bellen te luidden deze rollenskibaan voor de toekomst.

Meer informatie is te vinden op portesduski.nl/ of telefonisch op 0180490260