Jeugdig Slikkerveer toont veerkracht tegen Heinenoord

Op zaterdag 18 februari 2023 speelde Slikkerveer een thuisduel tegen suptopper Heinenoord.

Meteen al in de openingsfase hielden beide ploegen elkaar goed in evenwicht. Heinenoord probeerde het met wat afstandsschoten, die in het begin nog niet op doel kwamen. De eerste kans van de wedstrijd was voor Slikkerveer, waar in de 23ste minuut een vrije trap van Romain van Bruggen bijna op het hoofd van Cerezo Fung-A-Wing terecht kwam, maar keeper Bijkerk voorkwam dat net. Zes minuten later viel Slikkerveer aan over de rechterflank. Bas Mulder zette goed voor op Ronald Capelle bij de eerste paal, maar hij raakte de bal niet helemaal goed om hem tussen de palen te krijgen. Vlak daarna noteerde ook Heinenoord haar eerste echte kans, maar was het Patrick Werkhoven, die een schot met stuit vanaf twintig meer tot corner kon verwerken. Daarna volgde nog twee kansen voor de bezoekers, maar een schot van Salem werd goed gekeerd door Patrick Werkhoven en een tweede aanval verdween naast het doel. In de 36ste minuut zette Boy van Reede goed voor op Sander Hazebroek, maar zijn kopbal ontbeerde kracht om het doelman Bijkerk moeilijk te maken. De laatste kans voor rust was een vrije trap, die Cerezo Fung-A-Wing een metertje naast de kruising schoot. Aan de andere kant kreeg Heinenoord in de laatste minuut voor rust nog een penalty na een valpartij, waar alleen scheidsrechter Bosschieter een strafschop in zag. Patrick Werkhoven wist echter de inzet van Sanzio Dieterich knap uit de hoek te tikken, zodat het 0-0 bleef bij de rust.

In de tweede helft bleven de kansen voor beide teams ook nu weer beperkt. Een corner van Robert Kosten op Cerezo Fung-A-Wing werd ook nu weer goed door Bijkerk weggeplukt. Ook Patrick Werkhoven redde knap op een lage bal in de verre hoek. In de 63ste minuut viel dan toch de openingstreffer. Ramey Salem werd bediend met een diepe pass achter het centrum van de defensie. Oog in oog met Patrick Werkhoven omspeelde hij de keeper en kon eenvoudig binnen tikken: 0-1. Zes minuten later werd het 0-2 door wederom Ramey Salem, die de bal nu vanaf rechts direct binnenschiet. Slikkerveer trainer Driss El Akchaoui wisselde meteen. De A-junioren Mitchell Drogt en Dustin van Die mochten met nieuwe elan ten aanval gaan en dat zorgde meteen voor druk op het doel van Heinenoord. Geholpen door een fout bij het uitspelen van keeper Bijkerk werd Dustin van Die in stelling gebracht om binnen een minuut op het veld te staan al de 1-2 binnen te schieten. In de 79ste minuut kapte Bas Mulder zich in de zestien goed vrij om doel te schieten. Bij het afdrukken werd hij door een tegenstander geraakt en scheidsrechter Bosschieter, die op twee meter afstand stond, wees direct naar de penalty-stip. Romain van Bruggen benutte het buitenkansje perfect: 2-2. In de laatste tien minuten waren er geen kansen meer voor beide ploegen van betekenis, waardoor er een verdiend 2-2 gelijkspel werd behaald.

Komende zaterdag is Slikkerveer vrij. Op zaterdag 4 maart speelt Slikkerveer om 15.00 uur thuis tegen Nieuwerkerk.

Opstelling: Patrick Werkhoven, Boy van Reede, Cerezo Fung-A-Wing, Steven de la Rambelje (70 – Dustin van Die), Ronald Capelle, Romain van Bruggen, Jesse Ringlever, Damion Janssen (81 – Aaron Plaizier), Robert Kosten, Sander Hazebroek (70 – Mitchell Drogt) en Bas Mulder.

Foto’s: Roelie ’t Jong