Jos Roderkerken geslaagd voor eerste kyu Aikido

Op woensdag 23 maart 2022 heeft Jos Roderkerken, tevens bekend als DJ, een succesvol examen afgelegd voor zijn eerste kyu, wat betekent dat hij de voor Aikido typerende hakama mag gaan dragen tijdens de Aikidolessen. De Aikido Vereniging O Shin Ridderkerk feliciteert Jos met zijn fantastische prestatie.

In Aikido staat verbinding centraal: met jezelf én met de ander. Deze verbinding helpt om in het moment te handelen en precies dat te doen waar de situatie om vraagt. Deze instelling is toe te passen op het hele leven, waarmee je je tijd en energie kunt steken in datgene waar het echt tot resultaat leidt. Dit heeft allerlei positieve gevolgen voor het lichaam, dat veel minder stress zal vasthouden en veel meer vanuit ontspannen houding zal functioneren. Aikido en Japanse yoga leert je om in het hier en nu te gaan staan en je verleden los te laten.

Onze vereniging richt zich op het geven van lessen die helpen de eerdergenoemde verbinding te herstellen. Aikido wordt in onze dojo aan de Platanenstraat 6 gegeven op maandagavond, woensdagavond, donderdagavond en zondagochtend. Op woensdagavond wordt ook Japanse Yoga gegeven. Japanse yoga zorgt voor balans in je zelf en in je lichaam Twee lichaamshelften worden dan samen weer een.

Ben je geïnteresseerd in lessen? Kijk dan gerust op de website www.zonzinkan.nl voor meer informatie of bellen naar 0180-417135. Zij nodigen je van harte uit om bij één van de lessen in de dojo langs te komen en de sfeer te proeven.