KCR gaat met veel vertrouwen de zaalcompetitie in

Na een goede eerste helft van de veldcompetitie te hebben afgewerkt (zoals bekend gaat KCR samen met het Utrechtste Synergo aan kop in de eerste klasse C) gaat het team van coach Patrick den Hertog vol vertrouwen beginnen aan de zaalcompetitie. Terugkijkend op het veldseizoen zag Den Hertog zijn team met de week sterker en stabieler worden. “Het is jammer”, zo laat hij weten, “dat wij Synergo al in de tweede wedstrijd (die dus verloren ging) troffen. Waren wij dit team later in de competitie tegengekomen, dan acht ik de kans groot dat wij de wedstrijd wel gewonnen zouden hebben”. Door de toch onverwachte nederlaag van deze naaste concurrent in de laatste competitieronde van de eerste seizoenshelft heeft KCR echter de titelkansen weer volledig in eigen hand. Den Hertog stelt dat zijn ploeg het aan zichzelf en aan de vereniging verplicht is om na de zaal-competitie het karwei af te maken. Een eventueel kampioenschap zou het tienjarig bestaan van KCR (opgericht 1 juli 2011) extra glans geven.

Maar eerst nu de zaalcompetitie, waarin de Ridderkerkers uitkomen in de overgangsklasse, een klasse hoger dus dan op het veld. Met vertrouwen dus wordt uitgezien naar de eerste competitiewedstrijd van aanstaande zaterdag, thuis tegen Vriendenschaar. Aanvoerder Remon de Vos deelt het optimisme van zijn trainer. Ook hij stelt dat zijn team zich de laatste maanden goed heeft ontwikkeld en vooral in verdedigend opzicht stappen heeft gemaakt. Coach én aanvoerder noemen beiden als titelkandidaten in de zaal Sporting Delta, Meervogels en Swift. “Maar als wij goed zijn en steun van het thuispubliek krijgen moeten wij hen kunnen uitdagen”, aldus De Vos. Voorlopig echter zal KCR haar thuiswedstrijden in een lege sporthal De Wissel moeten afwerken, voor een publieksspeler als de Ridderkerkse aanvoerder echt een gemis.

Patrick den Hertog ziet zijn ploeg uiteindelijk een plaats innemen achter de drie titelkandidaten. Den Hertog wil laten zien dat zijn ploeg goed genoeg is om als stabiele middenmoter te gaan acteren met uitschieters naar boven. “We moeten wegblijven uit de strijd tegen degradatie, dat moet iets worden voor andere teams”.

Zaterdag zal blijken of het optimisme gerechtvaardigd is. Uit Hardinxveld-Giessendam komt Vriendenschaar op bezoek, een ploeg die ook op het veld in de overgangsklasse uitkomt en dus gewend is aan dit niveau. KCR lijkt echter klaar om meer dan voldoende tegenstand te kunnen bieden. De in de afgelopen week afgewerkte vierkamp in de zaal sterkte De Vos in de overtuiging dat KCR in de komende weken van zich zal laten spreken. Zo werd weliswaar verloren van Meervogels, maar KCR bleek in staat lange tijd goed weerstand te kunnen bieden aan één van de titelkandidaten. Zaterdag kan KCR bewijzen dat dit geen toeval is geweest.