Noodweer spelbreker bij Ridderkerk Rowdies

Afgelopen weekend speelden zowel Dames 1 als Heren 1 van de Ridderkerk Rowdies weer thuis aan de Oosterparkweg, Helaas werden beide wedstrijden vroegtijdig gestaakt door de weersomstandigheden.

Dames 1 speelde vrijdagavond hun thuiswedstrijd tegen de dames van Gophers 1 uit Maassluis. Een goed startende Linde van Gool had als startende werpster de slagploeg van Gophers redelijk in de hand, ook werd er goed verdedigd. Echter in de tweede helft van de derde inning zorgde een grote onweersbui er voor dat de wedstrijd gestopt moest worden en er niet verder gespeeld kon worden. Door de grote hoeveelheid regen werd het veld onbespeelbaar en in verband met de duisternis kon de wedstrijd ook niet meer worden vervolgd. De wedstrijd zal later in het seizoen in zijn geheel moeten worden ingehaald omdat de wedstrijd niet aan het minimale aantal reglementaire inningen is gekomen.

Voor het eerste herenteam van Rowdies gold zondagmiddag eigenlijk een beetje het zelfde scenario. Hoewel het derde herenteam in de ochtend hun thuiswedstrijd onder een lekker zonnetje konden spelen en heren 1 wel gewoon de wedstrijd voorbereiding konden doen zorgde Pluvius er in de middag voor dat, ondanks een 12 – 1 voorsprong, ook deze wedstrijd moest worden gestaakt. Ook deze wedstrijd zal in zijn geheel moeten worden overgespeeld omdat ook hier niet aan het reglementaire minimale aantal van 5 volledige inningen werd voldaan.

Komende vrijdagavond speelt Dames 1 weer thuis aan de Oosterparkweg om 19.00uur tegen Rascals uit Rotterdam-Zuid en gaan de Heren zondag om 14.00 uur op bezoek bij het gepromoveerde Zwijndrecht 1 op Sportpark Bakesteijn te Zwijndrecht.

Interesse om ook eens een balletje te komen slaan of te gooien neem contact met ons op via info@rowdies.nl en we laten je weten op welke avonden onze jeugd-, dames of herenteams trainen.