Opening day Ridderkerk Rowdies competitie 2022

Na twee jaren met Corona perikelen en het spelen van halve competities gaat aanstaande zondag 10 april, als het weer het toelaat, het honk- en softbal seizoen weer in zijn normale vorm van start.

Zoals gebruikelijk in de honk- en softbal tradities gebeurt de opening van het seizoen met het gooien van de symbolische “eerste bal” bij de eerste thuiswedstrijd van het heren 1 team door een speciaal iemand In Amerika wordt in de regel de eerste bal gegooid door de President van de Verenigde Staten. Voor Ridderkerk Rowdies zal aanstaande zondag om 14.30 uur deze eerste bal geworpen worden door een van de nog levende oprichters en Ere lid van de Rowdies de heer H. van ’t Klooster.

Op vrijdagavond om 18.30 uur zal het eerste dames team de competitie starten met een thuiswedstrijd tegen Zwijndrecht 2, tegelijkertijd zal het heren softbalteam ook de knuppels kruisen met de heren softballers van Zwijndrecht.

Op de zaterdag zullen de diverse jeugdteams hun eerste competitiewedstrijden aanvangen en dan hebben we op zondag in de ochtend vanaf 10.00 uur de start van de overige seniorenteams honk- en softbal.

Iedereen is welkom om de opening van het seizoen bij te komen wonen aan de Oosterparkweg, toegang is gratis en in de middag wordt er dan een gezellige middag van gemaakt voor jong en oud.