Poseidon ’56 biedt ZPB behoorlijk weerstand

Het eerste herenteam van Poseidon ’56 kreeg zaterdagavond bezoek van titelkandidaat ZPB uit Barendrecht. Eerder dit seizoen hadden de Ridderkerkse mannen hun huid duur verkocht in de uitwedstrijd. Ook ditmaal, in het eigen zwembad De Fakkel, bleek de thuisploeg een gelijkwaardige tegenstander voor ZPB. Met het ingaan van de laatste periode stond Poseidon ’56 nog op een kleine voorsprong. Die kon helaas niet worden vastgehouden zodat de overwinning (6-7) uiteindelijk toch naar de bezoekers ging.

De defensies van beide ploegen bleven in de eerste minuten goed overeind. Pas na een kleine drie minuten wist de thuisploeg voor de eerste keer doel te treffen. Dat bleek ook het enige doelpunt te zijn dat in deze periode gemaakt zou worden.

Pas in de tweede periode werden de aanvallen van zowel Poseidon ’56 als ZPB effectiever. ZPB kwam al snel via een strafworp langszij. De thuisploeg bleek nog niet verslagen en kwam op een 3-1 voorsprong. Omdat ZPB al vrij snel weer terugkwam tot 3-2 kon het idee van een stunt nog even in de koelkast.

Na de kantwissel bleef Poseidon ’56 prima meedoen met deze sterker geachte tegenstander. Met 4-2 en 5-3 werd nog vaker een verschil van twee treffers gerealiseerd, maar iedere keer kon ZPB weer terugkomen. Bij een 5-5 stand kwamen de bezoekers voor de eerste maal weer naast Poseidon ’56. Dit leek ook de tussenstand na drie periodes te worden, maar in een laatste aanval wisten de Ridderkerkers toch nog een kleine 6-5 voorsprong te behouden bij het ingaan van de laatste periode.

Het leek een strategisch schaakspel te gaan worden waarbij zowel Poseidon ’56 als ZPB de time-out als joker inzetten. Uiteindelijk trok ZPB aan het langste eind door halverwege de periode gelijk te maken en anderhalve minuut later voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong te komen. Daar had de Ridderkerkse formatie geen antwoord meer op en kon ZPB met een 6-7 overwinning een aanval op de koppositie in de stand doen.

Uitslag: Poseidon ’56 H1 – ZPB H3 6-7 (1-0; 2-2; 3-3; 0-2)

Doelpunten Poseidon ’56: Remon Boer, Wilco Put (beide 2x), Robin van Antwerpen en Bastiaan Stolk (beide 1x).