Poseidon ’56 geen partij voor Rotterdamse tegenstander

Een aantal maanden geleden konden de Ridderkerkse mannen van Poseidon ’56 ZPC Rotterdam in het eigen Sportfondsenbad Noord verrassen met een minimale overwinning. Dat zat er afgelopen zaterdag 1 april 2023 echter geen moment in. De Rotterdamse ploeg is hard op weg naar de titel in de eerste klasse en bleek in goeden doen te zijn. De Poseidon ’56 moest met een 6-14 nederlaag genoegen nemen.

In november wist Poseidon ’56 ZPC Rotterdam nog een nederlaag toe te brengen, maar in vijf maanden is er veel veranderd. De Rotterdammers zijn de laatste weken prima in vorm, directe concurrenten grossieren in misstappen en ZPC Rotterdam heeft nu titel twee speeldagen voor het einde voor het grijpen. Daar kon Poseidon ’56 afgelopen zaterdag weinig aan veranderen. In de eerste periode gaf de thuisploeg weinig toe, maar op twee cruciale momenten kon de uitploeg het verschil maken.

Vanaf de tweede periode liep ZPC beetje bij beetje verder uit. De Ridderkerkse formatie kon met drie doelpunten de tegenstander, die in deze periode vier maal scoorde, wel op gepaste afstand volgen. Ook in de derde periode veranderde het spelbeeld niet. Poseidon ’56 maakte het de Rotterdamse verdediging behoorlijk lastig en bleef schijnbaar binnen handbereik, maar net als men kon denken dat ‘de sprong’ gewaagd kon worden wist ZPC Rotterdam het gat weer te vergroten naar een, voor de Rotterdammers, geruststellende marge.

Na drie periodes stond er 6-10 op het scorebord en de vierde periode bleek er voor Poseidon ’56 toch net een teveel. De uitploeg liep snel weg naar 6-12 en kon vervolgens tegen een wat machteloos, nog tegenstribbelend Poseidon ’56 de wedstrijd uitspelen tot 6-14.

Uitslag: Poseidon ’56 H1 – ZPC Rotterdam H2 6-14 (0-2; 3-4; 3-4; 0-4).

Doelpunten Poseidon ’56: Remon Boer, Max Jansen en Robin van Antwerpen (alle 2x).