Poseidon ’56 is te sterk voor De Kempvis

Afgelopen zaterdag ontving het eerste heren waterpoloteam van Poseidon ’56 het tweede herenteam van De Kempvis uit Spijkenisse in het eigen zwembad De Fakkel. Na de nederlaag een week eerder in Wassenaar, zou een zege wel heet prettig zijn. De behoorlijk jonge ploeg uit Spijkenisse bleek een ideale tegenstander te zijn. Na twee gelijk opgaande periodes kon Poseidon ’56 in de derde periode de basis leggen voor de 10-7 overwinning.

Het leek vanaf het begin een gemakkelijke avond te gaan worden voor de Ridderkerkse waterpoloërs. In minder dan geen tijd leidde de thuisploeg met 2-0. Ondanks de jeugdigheid bleek De Kempvis toch een taaie tegenstander die aan het eind van de eerste periode weer op een 2-2 gelijke hoogte kwam.

De Kempvis leek vervolgens in de tweede periode door te drukken. De bezoekers liepen uit naar een 2-4 voorsprong. Tussendoor verzuimde Poseidon ’56 om via een strafworp het leed nog enigszins te verzachten. Maar ook nu bleek de wedstrijd nog niet gespeeld te zijn. Poseidon ’56 herpakte zich en sloot, met twee treffers in de slotfase, de periode alsnog af met een 4-4 gelijke stand.

Vroeg in de derde periode nam de thuisploeg een nieuwe voorsprong. De Kempvis leek eerst nog wel mee te kunnen komen, maar zag de Ridderkerkse ploeg toch een gaatje slaan. Poseidon ’56 leidde na de derde periode met 8-6.

De bezoekers hadden niet meer de kracht om in de vierde periode nog aan te klampen. Pas heel diep in de vierde periode werd de wedstrijd definitief in het slot gegooid toen de thuisploeg op 9-6 kwam. Daarna troffen beide teams nog eenmaal doel, maar de Ridderkerkse overwinning kwam geen seconde meer in gevaar.

Uitslag: Poseidon ’56 H1 – De Kempvis H2 10-7 (2-2; 2-2; 4-2; 2-1).

Doelpunten Poseidon ’56: Corné Schilt (3x), Bastiaan Stolk, Berry Boer (beide 2x), Max Jansen, Maarten Stravers en Remon Boer (alle 1x).