Poseidon ’56 is te sterk voor wiekslag

In de ‘burenruzie’ met het Alblasserdamse Wiekslag trokken de waterpolomannen van Poseidon ’56 afgelopen zaterdagavond 12 november 2022 aan het langste eind. De thuisploeg sloeg in het eigen zwembad De Fakkel toe in de tweede en derde periode. Daarmee werd Wiekslag op een onoverbrugbare achterstand gezet en kan de Ridderkerkse formatie zich andermaal comfortabel nestelen in de middenmoot van de competitie. Uitslag: Poseidon ’56 H1 – Wiekslag H2 8-3.

Na het ongelukkige gelijkspel tegen Z&PC De Gouwe gold de wedstrijd tegen Wiekslag afgelopen zaterdag als rehabilitatie. Ook tegen Wiekslag begon de thuisploeg voortvarend. De doelpunten vielen ditmaal niet zo snel, maar na ruim anderhalve minuut kwam de thuisploeg toch op voorsprong. Wiekslag wist nog langszij te komen, maar moest toezien hoe de Ridderkerkse mannen in de slotfase van de eerste periode toch weer op voorsprong kwamen.

De thuisploeg teerde in de tweede periode lang op deze voorsprong en moest uiteindelijk toch buigen voor een Alblasserdamse aanval. Wiekslag kon voor de tweede maal een achterstand wegwerken. Na deze gelijkmaker begon het aanvallende spel bij Poseidon ’56 te draaien. Direct na de gelijkmaker werd het 3-2 en 4-2. Die voorsprong werd in de laatste minuten nog eens tot 6-2 uitgebreid.

Met een andere keeper probeerde Wiekslag na de wisseling van kant het tij te keren. Dat bleek tevergeefs. Poseidon ’56 bouwde de voorsprong alleen verder uit, terwijl Wiekslag ook wel degelijk mogelijkheden kreeg via een overtalsituatie en een strafworp. Met een 8-2 voorsprong kon de laatste periode worden aangevangen.

De Ridderkerkse formatie speelde de periode uitstekend uit. Na anderhalve minuut wist Wiekslag nog eenmaal te scoren, maar in het restant van de wedstrijd bleef de defensie van Poseidon ’56 gesloten en kon de thuisploeg zich met een 8-3 overwinning nog steviger in het linkerrijtje posteren met een fraai uitzicht op de top 3.

Uitslag: Poseidon ’56 H1 – Wiekslag H2 8-3 (2-1; 4-1; 2-0; 0-1).

Doelpunten Poseidon ’56: Remon Boer (2x), Corné Schilt, Wilco Put, Robin van Antwerpen, Wouter Andeweg, Bastiaan Stolk en Jurgen van den Elshout (alle 1x).