Poseidon ’56 waterpolodames overwinnen na moeilijke start

De waterpolodames van Poseidon ’56 hebben het dit seizoen niet gemakkelijk met de laag geklasseerde ploegen in hun competitie. Tegen de Voorburgs/Rijswijkse combinatie SG De Vliet leek dat niet anders. De bezoeksters hadden na de eerste periode brutaal de leiding genomen. De zaken werd in het vervolg door de Ridderkerkse vrouwen goed rechtgezet. Waarbij SG De Vliet nog nauwelijks kansen kreeg. Poseidon ’56 wist uiteindelijk een 9-5 overwinning te boeken.

De wedstrijd begon wel overtuigend voor de Ridderkerkse thuisploeg. Binnen een minuut kwam Poseidon ’56 aan de leiding. Daarna stokte de Ridderkerkse aanvalsmachine en kwam SG De Vliet gaandeweg beter in de wedstrijd. Vanuit een strafworp kwamen de bezoeksters weer op gelijke hoogte. Ook een tweede voorsprong voor de Poseidon-vrouwen werd ongedaan gemaakt en in de slotseconde werd de Ridderkerkse keepster verrast door een boogbal die in de verre hoek zeilde.

De bezoeksters uit Voorburg en Rijswijk begonnen de tweede periode dus met een 2-3 voorsprong. Een peptalk van scheidend coach Corjan Soeteman bleek voldoende om het spel weer op de rails te krijgen. Poseidon ’56 liet in de tweede periode overduidelijk zien de betere ploeg te zijn. SG De Vliet kwam aanvallend nauwelijks in het spel voor en de thuisploeg wist de verdediging van de uitploeg wel driemaal te passeren om een 5-3 voorsprong te nemen.

Die voorsprong kwam in de restant van de wedstrijd niet meer in gevaar. SG De Vliet wist ruimschoots halverwege de periode terug te komen tot 5-4, maar de thuisploeg herpakte zich goed en wist binnen een minuut zelf ook weer tweemaal het net te vinden.

Nadat direct na het begin van de vierde periode Poseidon ’56 op een 8-4 voorsprong was gekomen, probeerde SG De Vliet nog een keer aan te zetten, met een paar kleine kansjes tot gevolg die, op een inzet na, gekeerd werden door de Ridderkerkse doelvrouw. Tussendoor had Poseidon ’56 de voorsprong al opgehoogd naar 9-4. Met een 9-5 eindstand namen beide ploegen weer afscheid van elkaar.

Uitslag: Poseidon ’56 Da1 – SG De Vliet Da1 9-5 (2-3; 3-0; 2-1; 2-1)

Doelpunten Poseidon ’56: Tonia Ruybroek, Nora Kamp, Joelle Geerts, Kelly de Jonge (alle 2x) en Henny Hagoort (1x).