Puck Belder en Mark Visser winnen 1e viswedstrijd voor de jeugd

Op 12 augustus ging de viswedstrijd voor de jeugd, georganiseerd door Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) in samenwerking met de E.R.H.V de Waal, van start.

De eerste wedstrijd in deze reeks werd vandaag gehouden in de plas De Woude bij de Scouting St. Joris aan de Baden Powellstraat. Er waren 21 kinderen die aan de wedstrijd hebben deelgenomen. Daarvan hadden er maar liefst 17 een vis gevangen.

Een gedeelde eerste plaats voor Puck Belder (6 vissen van totaal 65 cm) en Mark Visser (5 vissen van totaal 65 cm).

Op de tweede plaats staat Tony Gemmink met 4 vissen van totaal 46 cm. Een derde plaats is voor Thomas Kelderhuis. Hij ving ook 4 vissen, maar totaal 45 cm.

Morgen is er weer een wedstrijd aan de Rijnsingel in Bolnes. Op woensdag wordt er gevist aan de Rembrandtweg in Ridderkerk-Centrum en op donderdag is de slotwedstrijd aan de Karper achter de Reyerheem in Drievliet. Kinderen tot en met 14 jaar kunnen aan deze jeugdviswedstrijden deelnemen. Inschrijven is op de dag zelf vanaf 13.00 uur bij de SER-vlaggen. De wedstrijd start om 14.00 uur en eindigt om 15.30 uur. Aansluitend vindt de prijsuitreiking plaats.

Foto’s: Ger Spanjersberg