Remise HBM Dakbedekking/Taveri in streekderby

De tafeltennissers van HBM/Taveri hebben vorige week maandag in Barendrecht in de streekderby tegen Taveba een zwaarbevochten 5-5 gelijkspel behaald.  Vooraf was al duidelijk dat dit een zware wedstrijd zou worden daar er in de thuiswedstrijd al werd verloren en het deze keer zelfs zonder de niet fitte Hans Stapels moest doen. Daar de formatie uit Ridderkerk net boven de degradatiestreep staat en de opponent er net onder mocht er eigenlijk niet worden verloren.

Stapels werd vervangen door Dennis Broers. Een speler die normaliter uitkomt in het hoogste duo team van de club uit Ridderkerk. Broers speelde verdienstelijk maar wist geen potten te breken. Doordat Robert Beenes en Patrick Weijers zich beiden naar twee overwinningen in het enkelspel wisten te knokken en samen ook succesvol waren in het dubbelspel bleef de schade beperkt.

Door de puntendeling bleef het gat met de club uit Barendrecht, met nog slechts twee wedstrijden voor boeg,  acht punten en bedraagt de kloof met HTTV wat een plaats onder HBM/Taveri staat vijf punten.  Dat lijkt een ruime marge maar doordat Stapels ook het restant van de competitie zal moeten missen en de Ridderkerkers de met afstand twee sterkste teams in deze competitie nog tegen krijgen belooft dit seizoen toch een ongemeen spannend slot te krijgen