Rijsoord verslaat Bolnes in troostfinale: 7-2

Op de slotdag van het Ridderkerk Toernooi werd op het terrein van RVVH als eerste de trootstfinale gespeeld tussen titelverdediger Rijsoord en Bolnes, die beide afgelopen week hun eerste duel verloren hadden.

Meteen al in de openingsfase wilde Rijsoord afstand nemen. Dat lukte goed want al in de derde minuut tikte aanvoerder Danny Haasdijk in het centrum van de aanval de bal eenvoudig langs doelman Mike Hamstra binnen: 1-0. Een minuut later was het al 2-0 toen Jari Bendt profiteerde van een fout in de defensie van Bolnes en binnen schoot. Daarna kwam Bolnes ook wat meer uit haar schulp. Given Brunswijk kreeg een eerste kans, maar via een verdediger verdween de bal naast het doel.

Gestaakt

In de achttiende minuut liep het in de wedstrijd hoog op. Na een vlagsignaal voor buiten waar de Bolnes spelers het niet mee eens waren bleven ze doorgaan richting de scheidsrechter, die besloot om even een adempauze te nemen. Bijna twintig minuten later werd er pas weer afgetrapt. De eerste kans was voor Francesco Messina die tegen de paal schoot. Daarna was het aan de andere kant wel raak. Given Brunswijk werd heel goed diep gestuurd door Yasin Soyturk, omspeelde de uitgekomen Rijsoord-doelman en schoot vervolgens in een leeg doel de 2-1 binnen. De ploeg van trainer Marco van Rijn nam meteen het initiatief weer terug en middels twee treffers van Jari Bendt werd een ruststand bereikt van 4-1. Dit kwam ook mede doordat Given Brunswijk op slag van rust tegen Sander van Groningen op schoot in plaats van ernaast.

In de tweede helft was Brunswijk wel al snel trefzeker. Uit een scrimmage voor het doel van Rijsoord benutte hij het kansje dat hij kreeg: 4-2. Daarna gaf Rijsoord weer wat meer gas in het spel. Guido Peelen stoomde op langs de linkerflank en schoot hard in de korte hoek binnen: 5-2. Mike Hamstra kreeg steeds meer te doen in het doel van Bolnes, maar redde meerdere keren prima. Zo tikte hij een vrije trap van Luca Boumeister knap over. Maar in de 69-ste minuut moest Hamstra toezien hoe Jari Bendt de bal keurig in de verre hoek kon schieten, zonder te worden aangevallen door een verdediger: 6-2. In de slotminuut werd de eindstand bepaald vanaf elf meter. Everlon Zimmerman werd onreglementair gestuit en benutte het buitenkansje zelf: 7-2.

Door dit eindresultaat eindigde Bolnes als vierde en Rijsoord als derde op deze editie van het Ridderkerk Toernooi.

Opstelling Rijsoord: Sander van Groningen, Sander Oudijn, Mark Zwang, Dogukan Kulup, Guido Peelen, Niek Meijer, Jochem Kouwenhoven, Youri Haasdijk, Francesco Messina, Danny Haasdijk en Jari Bendt. Wissels: Zafer Bal, Kevin Versteeg, Donovan Braaf, Luca Boumeister, Stefan Havelaar en Everlon Zimmerman.

Opstelling Bolnes: Mike Hamstra, Carlos Akbulut, Quinten de Jong, Leandro Lopes, Jailson Dos Santos, Nick van Dijk, Emre Tasdemir, Yasin Soyturk, Nourdin Ait Lachen, Hasan Sakar en Given Brunswijk. Wissels: Sefa Yen, Divano Rodrigues, Dennis Bravenboer, Oskar Cakir en Hein Wegner.

Foto’s: Roelie ‘t Jong