Rust Roest krijgt pak slaag: KCR geeft visitekaartje af

KCR is de competitie uitstekend begonnen met een 22-11 overwinning in de uitwedstrijd tegen Rust Roest. In Eindhoven kreeg de thuisploeg alle hoeken van het veld te zien en vormde op geen enkel moment een bedreiging voor de Akomar Shipping brigade.

Al na acht minuten leidden de Ridderkerkers met 4-0. Daarna werd er lange tijd van vak gewisseld met een marge van vier doelpunten, waardoor de thuisploeg wellicht het gevoel had nog terug te kunnen komen in de wedstrijd. Bij de stand van 3-8 waren het Gabie Hietbrink en Remon de Vos die het verschil vergrootten tot zes treffers. Daarmee was de wedstrijd in feite gespeeld. Een vroege wissel bij de thuisploeg kon daarbij het tij niet keren. Bij een stand van 5-12 zochten beide ploegen de kleedkamer op. De kleine schare meegereisde KCR supporters was er op dat moment al zeker van dat de punten mee naar huis zouden worden genomen. Het was daarbij opvallend dat er op het complex van Rust Roest slechts een handjevol thuissupporters aanwezig was.

Na de rust nam Dawn Schaerlaeckens de plaats in van Demi van Herwaarden. In het tweede bedrijf ontwikkelde zich een eenzijdig duel, waarbij de gasten het verschil tenslotte uitbouwden tot maar liefst tien doelpunten. Aanvoerder Remon de Vos dreef daarbij zijn tegenstander tot wanhoop door in vier minuten tijd driemaal te scoren. De Vos (goed voor acht treffers) toonde zich na afloop overigens niet helemaal tevreden.  ”Elf tegen-  doelpunten tegen deze tegenstander is eigenlijk teveel”, zo analyseerde hij. Ook tijdens de warming up en in een korte fase in de tweede helft liet De Vos zijn ploeggenoten duidelijk blijken niet genoeg scherpte te zien. En juist dat element (ondanks de grote overwinning kritisch blijven op het eigen spel) stemde coach Patrick den Hertog na afloop het meest tevreden. “De wil om beter te worden is in het team duidelijk aanwezig”, aldus Den Hertog. Natuurlijk waren zijn spelers en hijzelf tevreden met de overtuigende start van de competitie, maar van een hosannastemming was zeker geen sprake.

In de slotfase kregen Remon de Vos en Mark van der Schelling een applaus wissel, zodat de bij KCR teruggekeerde Griekse international Panagos Iliadis zijn rentree kon maken bij KCR. Ook het aanstormend talent Floris-Jan Bos mocht zijn opwachting in de Ridderkerkse hoofdmacht maken. Den Hertog lijkt zo te beschikken over zes heren die allen als volwaardig eerste speler gezien kunnen worden, ogenschijnlijk een luxeprobleem.

Zaterdag ontvangt KCR het Utrechtse Synergo. Ook Synergo wist haar eerste wedstrijd met grote cijfers te winnen, zodat er wellicht direct aan het begin van de competitie sprake is van een echte kraker.