RVVH boekt monsterzege op SHO

RVVH heeft zich zaterdag 10 oktober 2020 in zijn eerste thuiswedstrijd voor de competitie tegen SHO van zijn beste kant laten zien. Op het prachtig gerenoveerde Ridderkerkse Sportpark werd SHO vooral in de tweede helft compleet weggespeeld. Na een 1-0 ruststand konden de Ridderkerkers via snel uitgevoerd aanvalsspel de score opvoeren tot maar liefst 6-0.

De wedstrijd werd in verband met de coronamaatregelen helaas zonder publiek gespeeld. RVVH zette vanaf het begin van de wedstrijd direct vroeg druk hetgeen al direct enkele kansen opleverde. Zo kwam Sanzio Dieterich al in de 6e minuut alleen op keeper Konings af na een uitstekende dieptepass van Jessie Proost maar hij zag zijn inzet net langs de verkeerde kant van de paal gaan. Enkele minuten later kreeg ook SHO zijn eerste grote kans toen Ricky Bokhoven een goede voorzet vanaf rechts gaf op Giovanni Breevaart die hard inkopte maar keeper Nikolic redde fraai ten koste van een corner. Uit de eerste corner van RVVH in de 13e minuut schoot Dieterich hoog over het doel van SHO. Halverwege de eerste helft redde de paal SHO voor een achterstand toen Lopes Martins da Veiga vanaf links inschoot. Enkele minuten later volgde een corner van Dieterich waarna hij via Lopes Martins da Veiga kon inschieten maar keeper Konings kon redden. Dit soort situaties was enkele keren te zien waarbij RVVH verzuimde zijn kansen te verzilveren, o.a. via Dieterich (alleen op de keeper af) en Stolk (schot over het doel). Ruim 10 minuten voor rust was het dan toch eindelijk raak. Na een snelle en mooie aanval over vele schijven via de as van het veld waarbij Ajarai kon inschieten en keeper Konings kon redden was het toch Dieterich die de terugspringende bal hard en zuiver kon inschieten: 1-0. Een op dat moment al meer dan verdiende voorsprong. SHO probeerde in de slotfase nog wat terug te doen maar Mitch Fransen zag zijn schot vanaf rechts naast het doel van RVVH gaan. Een foutje van doelman Nikolic leverde SHO een vrije trap op op de vijf meterlijn van het doelgebied maar de bal werd hard in de RVVH-muur geschoten en kon uiteindelijk worden weggewerkt. RVVH kreeg vlak voor rust nog enkele mogelijkheden o.a. via Lopes Martins da Veiga die net voor langs schoot maar via de keeper toch nog een corner opleverde en via Shamir de Jesus die vanaf links met zijn rechtervoet de bal in de kruising krulde maar keeper Konings ranselde de bal spectaculair uit zijn doel. Zo brak de rust aan met een 1-0 stand maar gezien de vele kansen had er voor RVVH al meer ingezeten.

SHO probeerde na rust direct met twee wissels de bakens te verzetten. Dat lukte bijna toen invaller Sander de Heus in de 46e minuut ineens vrij voor de keeper werd gezet maar te zacht inschoot zodat keeper Nikolic kon redden. Ook een goed genomen corner van SHO werd door Gino Boers van de lijn gehaald. RVVH antwoordde direct via een prima tegenaanval over de rechterkant van het veld waarbij Dieterich goed voorgaf op Lopes Martins da Veiga die zeer secuur en onhoudbaar in de linkerbenedenhoek inschoot: 2-0. Vier minuten later volgde zo’n zelfde soort aanval over rechts via Stolk en Lopes Martins da Veiga waarna Jessie Proost hard in diezelfde hoek kon inschieten: 3-0. De wedstrijd was nu echt wel gespeeld en RVVH kon frank en vrij combineren en SHO op allerlei wijzen aftroeven en was heer en meester op het veld. Uit een corner van RVVH kon Remco Buist nog bijna achterwaarts inkoppen maar net niet scoren. SHO kon daar nog maar één kans tegenover stellen via een kopbal van Fransen maar keeper Nikolic toonde zijn klasse. Uit een corner van RVVH schoot Boers hard in maar ook hier kon de keeper redden. Enkele minuten later volgde een prima counter over links waarbij Dieterich op Könemann kon voorzetten die simpel de 4-0 kon binnen schuiven. Twee minuten later volgde een counter door het midden na een afgeslagen aanval van SHO waarbij Buist prima op Dieterich aflegde waarna deze snelle spits de 5-0 kon binnen schieten. Negen minuten voor tijd herhaalde Dieterich dit kunststukje na een verre dieptepass vanuit het achterveld en bracht zo de 6-0 op het scorebord. Een ongekende weelde voor de Ridderkerkers die met prima veldspel en snel en gevarieerd aanvalsspel de Oud-Beijerlanders hun wil oplegden. Al met al een dik verdiende overwinning die nog wat groter had kunnen uitvallen maar niemand die daar uiteraard om treurde.

RVVH – SHO  6-0 (1-0)
34. Dieterich 1-0
50. Lopes Martins da Veiga 2-0
54. Proost 3-
77. Könemann 4-0
79. Dieterich 5-0
81. Dieterich 6-0

Scheidsrechter: R. Appel
Gele kaarten: geen

RVVH: Nikolic, Dragon, Van Bruggen, Boers, Proost, Stolk (60. Buist), Merencia (75. Mosmans), Ajarai, Lopes Martins da Veiga, Dieterich,  De Jesus (60. Könemann).
SHO: Konings, Groosjohan, Kerpel, Van Tiggelen, Van Bruggen, Bokhoven (46. Römelingh), Breevaart, Fransen, Angel Queijo, Huisman( 46. De Heus) en Van der Pligt (70. Schouten).

Door: Nico Los
Foto’s: Theo Leenheer