RVVH doet zichzelf weer tekort

Het aloude verhaal deed weer opgeld. Een zeker in het eerste half uur veel beter RVVH wist niet toe te slaan waardoor de nummer twee op de ranglijst SHO na afloop wel weer drie punten mocht bijschrijven.

RVVH dicteerde vanaf het begin de wedstrijd. Runner-up SHO kwam er eigenlijk niet aan te pas en er was maar één ploeg die dreigend was en dat was RVVH. Het resulteerde ook in goede kansen maar zoals afgelopen seizoenen iedere keer bleek, het maken van doelpunten is aan RVVH maar moeilijk besteed. Remon Luksch was er als eerste dichtbij na goed doorgaan van Papito Merencia over rechts, Jardel Drenthe drukte in kansrijke positie vervolgens veel te zacht af na een goede actie van Brandon Könemann. Dat was al binnen het kwartier. Maar RVVH ging door en halverwege deel één deed zich een volgende kans voor. Merencia werd keurig vrijgespeeld in het centrum na voorbereidend werk van nieuwkomer Mahmut Sönmez en Ibrahim el Koubai maar keeper Peter Konings wist te redden.

Ook viel een kopbal door een verdediger van SHO hoog voor de doelmond maar was RVVH niet attent genoeg hier meer uit te halen. SHO was na een half uur nog nauwelijks voor de goal van Danny Spelde verschenen maar het stond ineens tegen alle verhoudingen in op 1-0. Een voorzet van de linkerkant kon door de volledig vrijgelaten Ricky Bokhoven achter Spelde worden verlengd. En toen nauwelijks drie minuten later Bob Vermunt op aangeven van diezelfde Bokhoven op schitterende wijze de 2-0 aantekende leek het voor de Ridderkerkers weer over. Al was net na die goal Luksch, later uitgevallen maar de blessure lijkt mee te vallen, er met een venijnige uithaal van de linkerkant zestien dichtbij. De vingertoppen van Konings tikten de bal knap buiten de palen. In de blessuretijd zorgde Larbi el Harouchi bijna nog voor de 3-0 ruststand toen zijn ziedende schot maar net naast verdween. Ruststand derhalve 2-0.

Na de rust gebeurde er eigenlijk weinig voor de beide goals. SHO hoefde niet persé meer en RVVH wilde wel maar verzandde toch teveel in foute passes en balverlies. Ook ontbrak het resolute spelen van de bal waardoor de SHO verdediging makkelijk op de been kon blijven. Kevin Angel Queijo schoot kort na de rust net voorlangs en na ruim tien minuten was het aan de andere kant Könemann die na een goede actie over links van Sönmez werd vrijgespeeld maar Konings pareerde vervolgens weer zijn inzet. In de slotfase werd de druk van RVVH toch nog opgevoerd om iets te forceren. De ingevallen Kader Diop gaf vanaf rechts een puike voorzet richting Könemann die zijn kopbal echter net naast zag verdwijnen.

In de lange blessuretijd kreeg RVVH dan toch een uitgelezen kans op de aansluitingstreffer. Een verdedigende fout (duwen?) van Dennis Groosjohan werd door arbiter van Klinken gehonoreerd met naast de gele kaart ook een strafschop voor de Ridderkerkers. Topscorer Könemann kweet zich goed van zijn taak een schoot deze onberispelijk binnen, 2-1. Bijna was daar zelfs nog de gelijkmaker in de 98e minuut toen de mee naar voren gekomen Gino Boers goed verlengde op Könemann die daarmee een goede kans kreeg maar wederom Konings voorkwam erger voor de Oud-Beijerlanders. Na negen minuten blessuretijd blies van Klinken voor het laatst en stond RVVH wederom met lege handen waar dat toch weer niet had gehoeven. Maar ja als dat structureel zo is dan wordt zelfs dat een bijna ongeloofwaardig verhaal….. Volgende week wacht RVVH, ijs en weder dienende, de thuisbeurt tegen Kloetinge dat deze middag Forum Sport met 3-2 de baas was.

SHO – RVVH 2-1 (2-0)
30. Bokhoven 1-0
33. Vermunt 2-0
90+6. Könemann 2-1 (strafschop)

Scheidsrechter P. van Klinken toonde negen spelers een gele kaart. Merencia, Lioe Anjie, El Koubai (allen RVVH) en Angel Queijo, Kokje, Breevaart, Vermunt, Groosjohan, Kerpel (allen SHO).

Opstelling RVVH:
Spelde, Lioe Anjie, Swart, Boers, J. Drenthe, Merencia, Proost (65. Sprangemeijer), Luksch (69. Diop), El Koubai (65. Fortes), Könemann en Sönmez.